tisdag 23 augusti 2016

Sommar i Sverige Del XV - Albertina

När vi lite mindre trötta vaknade på måndagen var det första vi gjorde att leta efter Ajax. Var hittade vi honom..? 


Knäppa hund!

Resten av dagen följdes vi lite av Ajax som ett frimärke, eftersom packningen enligt honom var otroligt intressant. Olle lyckades dock lura bort honom en liten stund med en trasig strumpa, medan jag gjorde det mesta jobbet. Det svårt att få i allt och få det att väga under 20 kg, men det gick till slut!

"Hej" Behöver du hjälp att packa?!"
"OKEJ!"

Bästa hjälpredan...

Packat & klart, ca 100 disktrasor... Bara det nödvändiga fick plats.


Gud vad kul man kan ha med en strumpa!


Olle hann även med en herrans massa frulle!

Efter att packningen såg lite bättre ut och Olle hunnit äta sig mätt (vilket gick alldeles för snabbt enligt mumsaren själv) blev det ärendekörning runt Söderhamn för oss nygifta. Eva slapp köra, det gjorde Olle, och vi gjorde en ganska redig runda på stan - Systemet, banken, affärer... Vi var ganska trötta när vi kom hem men det gick genast bort när Eva dukade fram kakor för avskedsfika med Daniel, Jenni, Markus, Amelia och Linda, som var på lunch.

Efter att de åkt blev det lugnt igen, tills Olle började klippa gräset och jag bestämde mig för att inte vänta på Sabinas ankomst (hon hade glömt lite grejer efter bröllopet, och var på väg till Arlanda) degandes i soffan. Jag ansträngde mig och lockade håret istället. Så jobbigt...  

Halvvägs klar...

...helt färdig!

När Sabina kommit förbi lämnade vi alla genast huset för en utflykt i regnet till "Segersta" där Spunken stod och högg ved. Av misstag hade hon nämligen fått med sig min telefon efter bröllopet, och den ville jag ju gärna ha med hem!

Vi hann bara hem och vända innan vi fick åka igen, den här gången med nya torra kläder. Vi styrde kosan mot Skärså och Albertina återigen, för en avskedsmiddag med Olles föräldrar. Det regnade (och åskade) som sagt rätt rejält, men när vi kom fram till Albertina sken solen och TVÅ skinande regnbågar på himlen över oss. 


Redo för finmiddag!


Jag hade finsmycke från svärföräldrarna, och Olle från mig.

Framme!



Jag vet inte vad som är finast - Olle eller regnbågen. Regnbågen tror jag, haha!


Räkbakelse & citrongravad fjällröding med västerbottencreme till förrätt, och strömmingstallrik, gös & dubbelskagen till varmrätt.



The boys in green!

Solen sken och vattnet var spegelblankt när vi kom ut efter maten.



Herrarna Nilsson & Elg hade kul på bryggan, trots att bänken var blöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar