lördag 27 augusti 2016

Minnen, mat & mammor

Förra veckan präglades av noggrann städning för min del, jag hade äntligen fått igång sambo-sökandet på riktigt och vi hade en del visningar att bjuda på. Jag började dock veckan med att slösa halva måndagen på att gå igenom minnen från bröllopet. Det blir ju en garderob/skrubb mindre när man ska hyra ut, och när jag flyttade lite kläder hittade jag lådan där jag öst ner alla bröllopsgrejer och en massa äldre minnen. Plötsligt blev jag väldigt upptagen...


Det började med att jag gick igenom mina kläder...


...och slutade med att jag satt i sängen omgiven av kort och annat smått och gott! Jag hittade till och med kortet vi fick av våra vänner på vår förlovningsfika!

Ett till kort till högen.

Det var rätt trevligt att läsa alla kort, och vigselbeviset etc, igen. Vi (eller i alla fall inte jag)
 hann aldrig med att göra det ordentligt!

Eva - världens bästa vigselförrättare!


Jag hittade en liten souvenir från möhippan också... Förlåt Mami, men jag tror inte du kan få tillbaka tröjan. Jag köper en ny! 

Min brudsmyckesask var inslagen i min skitiga möhippe-topp, och inuti låg...

...både Spunkens & Emmas tal. Så nu vet jag var jag ska leta om jag vill gråta en skvätt.

En till sak fick plats i asken med: mitt student-ID, som nu gått ut. Snyft!

Tur att det här ALDRIG går ut!

Mitt diplom får nu sällskap av Olles i en skrubb.

Sist men inte minst hittade jag gästboken från bröllopet, fylld med så många fina hälsningar!


När jag äntligen lyckades slita mig var det dags för middagsfix, jag hade sallad fixad till Olle varje kväll då han kom hem förra veckan. Det är speciellt viktigt på måndagar, för då brukar Giffarna spela och Olle sätter inte en fot i köket. Han är klistrad framför en skärm i vardagsrummet!

Mozzarella-sallad och poppadoms med picklad blomkål blev matchmaten...

...och dagen efter blev det rödbetor, avokado & getost med nybakt bröd.




Sista salladen för veckan blev ljummen, med grillad romansallad och rosmarinstekta persikor.






På kvällarna efter alla våra middagar var det mycket skypeande som pågick, men med nya kontakter. Många vill ha visningar över Skype från andra länder, så vi pratade med bl.a. en dansk tjej och en ryss. Torsdagkvällen hade vi ledigt dock, jag åkte nämligen ner på bio (jag som har biokort får ibland gå och se vissa filmer innan premiärerna) och såg superroliga nya filmen Bad Moms. Bion var full av biokort-innehavare, och jag satt bredvid ett gäng grabbar som asgarvade mest hela tiden, så det var en väldigt glad stämning man var omgiven av. "Stackars" Olle satt nöjt hemma och pluggade!

Mot bion!

Biotajm!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar