lördag 27 augusti 2016

Resdag

För nästan en månad sedan kom vi hem till Glasgow igen efter en i alla fall för mig mycket lång och trevlig vistelse i Sverige. Som vanligt tuffade vi med Y-buss mot Arlanda, men med en bättre avgångstid än två på natten den här gången. Olle snusade dock gott ändå... 

Sista frukosten.

Jag tog med mig två mindre trevliga souvenirer från bröllopet - Eva plåstrade
 dock om perfekt och det gick över. Pfew! 

Så klart var jag som vanligt ledsen att lämna päronen på stationen, men innan Olle somnade distraherade han mig med lite snack, så det blev inte alltför mycket tårar (det vill säga, jag gav upp innan Tönnebro...). 

Snusande make...

Flygplanssnacks (och VS!).

På planet mot Edinburgh fick vi sitta separat, men det gjorde inte så mycket. Olle var upptagen med sina korsord och jag hade ju ca 2000 bilder att gå igenom, så vi hölls båda upptagna. Vi landade i vad som verkligen kändes som Skottland. Det regnade, blåste och var dimmigt - välkommen hem! 

Själva resan till Glasgow tog en himla tid, det är ju sommar och därför en massa pågående roadworks, men till slut kom vi fram ändå. Vi hälsades av en våra grannar som tyckte att det var trevligt att vi var tillbaka, och så klart satt även Henry i fönstret och jamade!

Välkomna hem - har ni någon mat?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar