söndag 28 augusti 2016

Min vinst, Hudsons förlust

I onsdags var det superfint väder, så jag gick med Olle hela vägen till jobbet och tillbaka och njöt av att vara ute tidigt bland så lite folk som möjligt i den friska luften. På väg hem är det i för sig alltid mer folk, men då kommer jag ju snart hem till min tomma lägenhet! 

På väg till stan i morgonsolen...

...in i finansdistriktet...

...och så hem igen! Nästan där...


Jag hann nästan bara hem och vända innan Olle ringde och sa att han skulle ta ledigt och var på väg hem. De har haft väldigt lite att göra på senaste tiden eftersom de jobbat så effektivt, så många har tagit halvdagar och extra ledigt etc. Olle ser fram emot veckan som kommer då det blir månadsslut och full rulle! 

Återigen begav jag mig alltså ut för att möta upp Olle på hans promenad hem igen (fötterna började bli riktigt trötta nu). Olle föreslog picknick i solen halvvägs, men vi hade som inte så mycket picknickvänligt hemma så jag tog med snacks och föreslog lunch hemma senare. Det funkade det med, jag tror att vad han egentligen ville var att sitta och ta det lugnt ute på en rävfri gräsplätt någonstans i solen!

In i duschen för att bli av med morgonprommisens svett,
 och sedan på med sommarkläder för en gångs skull! Det
 händer nog inte igen på ett tag...

 

Jag gjorde misstaget att ta med en isig kokoslatte för oss att dela på. Även en halv kopp "kaffe" är lite för mycket för Olle skulle det visa sig senare på kvällen. Tur att han även var ledig dagen efter, han hade svårt att sova...

Mot Olle!

Förbi alla tenement houses på Highburgh Road...


...och fram till Uni!


Vi var inte de enda som satt ute på utkikskullen, men fick rätt bra plats ändå.


Fram med snacksen!


Olle var munter.

Haggislunchen hemma var helt klart värd att skippa en picknick för!



Och till efterrätt fick man glass!

Efter lunchen fick Olle äntligen tid att sätta sig ned och plugga ordentligt, och jag satt bredvid och jobbade på LinkedIn-profilen och mina CV:n. Snart blev det dock dags att äta igen (tiden går fort när man har... roligt?). 

Till Olles besvikelse blev det inte äppelpaj av alla utgående äpplen, de inkorporerades
 på andra vis i matlagningen istället...

...jag gjorde bland annat curry, äpple- och kycklingröra...

...som vi matchade med varma ostiga bakpotatisar och kålsallad.

Olle hade lite kålproblem...

Resten av äpplena fick senare under kvällen möta sin död i varm öl när de blev till äppelmos.

MYCKET kanel, annars blir Olle sur.

Ännu en spektakulär solnedgång bjöds det på under kvällsprommisen.


Olles ledighet fortsatte under torsdagen, han satt hemma och pluggade mest hela dagen. Vädret var lite sämre än onsdagen så han kände sig inte så skyldig heller. Jag var glad att vi fått spendera onsdagen tillsammans eftersom jag trodde att jag skulle bli borta hela torsdags-förmiddagen. Torsdagen var nämligen dagen då jag blivit inkallad för ett möte med personal på universitetet för att diskutera huruvida jag ska få jobba som lärarassistent för första-års-studenter i deras biologikurs. Jag var lite smånervös, men det visade sig att mötet bara varade i 5 minuter och bestod av att jag gav dem ett papper och de godkände mig. Nu återstår bara att se om jag får några skift...


Jag försökte bestämma mig för vad jag skulle ha på mig. Olle levde rövare bakom!

Lärarassistent-material?

Olle följde med mig hela vägen, men tyvärr hann han vända igen innan jag kom ut
 från mitt möte, trots att det var så snabbt!

När jag kom hem igen hade jag helt plötsligt en massa extra tid att sitta och nörda med Olle. Mittemot varandra sitter vi, Olle med sitt plugg och jag med CV:n... Ah, vilken rolig ledig dag!


Pluggmotivation till Olle från Sara.

Paus-underhållning! Första avsnittet av GBBO som kom ut i onsdags.

Mmmm...




Selasi är garanterat min favorit, och jag älskar Mel's hår!



Olle blev inspirerad och bakade lunchbröd. Mums!


Mitt i allt mumsande kom nya IKEA-katalogen och jag skuttade av lycka.

Middagsdags: sallad på överbliven schnitzel och feta. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar