fredag 5 augusti 2016

Sommar i Sverige Del VIII - Geografi med Ludde

Torsdagen blev ännu en familjedag, med besök från både Jenni (och så klart Amelia) & på kvällen Linda & Hampe. Men först var Eva & jag ute på ärenden! Jag förberedde mig för bagarmöte & åt frulle med pappa medan Eva var på möte, och sedan blev jag upphämtad för att åka till just bagaren. Vi diskuterade tårtor, kakor & cookies i hennes fina hus innan Eva & jag susade vidare på torsdags-handling. Svettigt värre blev det, för dagen var riktigt varm & jag hade klokt nog valt jeans & tröja för dagen...

Vaaaaarmt värre...

Jaxen räckte inte riktigt fram till frukosten.

Vår bagerska bor så fint!

Laktosfritt glass-stopp på Lidl.


Vi hittade långstammad broccoli på Ica, kanske till Olles kavajblomma
 (som blev en skotsk tistel från kollegorna till slut).

Smakprov? Ja tack!


Tiger-yoghurt, vilken nostalgi...

 Så fort vi kom hem bytte jag till shorts & en tunn tröja, och sedan spenderade jag en stund i solen. Först på en solstol, och sedan på en handduk som fick agera yogamatta en stund. Både Jennifer, Eva & Ajax var lite brydda över mina rörelser, men endast Ajax knorvlade sig in och på handduken för att gosa när jag försökte hålla balansen. Fel moment att pussas, men ganska mysigt ändå!


Sköööönt! Tyvärr blir man ju lite röd, så man ska inte ligga för länge.

Efter yogan blev det lite barnvaktning för min del, och det fortsatte lite in på middagen. Dock verkade det som att Amelia hade mer koll på oss, hon var i alla fall stenhård med att vakta sin mangoraja-flaska. Ingen får ta sås utan hennes tillåtelse minsann.


Det blev somrig sallad till middag i hettan, hur gott som helst.


Precis lagom till att Amelia & Jennifer for hemåt kom nästa par, i form av Linda & Ludde, som nyss återkommit från utlandssemester i grannlandet Danmark. Med dem blev det en herrans liv då Ludde gav oss alla utmaningar relaterade till geografi & språk. Det gick såååååå bra för oss... Ludde och jag tog en kvällsprommis med Ajax & pappa i skogen också, och plockade blåbär som snacks och också till efterrätt (med vildhallon vi hittade i buskarna). Bären avnjöts tillsammans med vaniljhjärtan framför datorn i soffan, där vi satt nedgosade med alla hundar. Ajax skulle prompt vara med medan vi spelade pest eller kolera och andra spel på datorn, med och utan Olle på FaceTime-tråden. 


Jag skyller mina förluster i geografiutmaningarna på att jag var distraherad av min chailatte och skämtet på pappas glasspinne...

Vi skulle ha tagit med oss en hink!

Det räckte till lite garnering i alla fall.

Gos-Jaxen vill alltid vara med.


Eva bara skakade på huvudet. Vilka ungar hon har...


Vi är så söta som chipmunks, eller hur?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar