lördag 27 augusti 2016

Brasiliansk veckostart

Andra veckan hemma började bra med ett till restaurang-besök (ännu en voucher som höll på att gå ut). Solen sken och jag vandrade neråt stan för att hämta upp Olle, men jag hann med ett kort biobesök först, det var jag och kidsen på en tidig visning av Secret Life of Pets. Trevlig liten film! Vi hade tänkt se en till film efter maten, men solen sken så fint att vi istället bestämde oss för att gå hem efter maten, så Olle hann med att födelsedags-skypa Bertil i fjällen också. 


Solen sken då vi gick igenom Glasgow Green mot restaurangen, men det kändes inte riktigt som sommar längre. Mer som en solig höstdag. Sommaren är extra kort i Skottland...

 

Framme, och redo för ett redigt mål mat...

Ta-da! De snålade inte på BBQ-tallriken som vi hade voucher för!
Senare i veckan blev det mer skypande, inte för några födelsedagar dock, utan "bara" för att med mina föräldrar. Samtalet följde dock inget trevligt restaurangbesök, utan hemlagad middag den här gången.


Olle bjöd på ugnsrostad färskpotatis och revben. Gott!

Dagen efter bjöd jag på mat, i form av soppa och nybakt bröd. Alltid poppis att komma hem till.





Olle, som inte gillar kokta ägg, avnjöt sin soppa med bröd och kall potatis.


Kvällsgöra: chokladbollar till Olles kollegor. Dubbelsats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar