fredag 5 augusti 2016

Sommar i Sverige Del VII - Tant Sara

Så kom fruntimmersveckan & jag firade hela två namnsdagar! Tisdagens blev jag påmind om från min gamla lärarinna från IB, och så klart mindes ingen annan, inte ens pappsen som brukar komma ihåg! Jag klämde ur alla några grattis till slut i alla fall, och de kom ihåg bättre dagen efter... 

Det var en social morgon på tisdagen, trots att jag var väldigt trött. Jag gick upp tidigt för att kolla igenom gårdagkvällens jobb ännu en gång, och sedan ringde jag Olle innan han började jobba, för att väcka och se hur det stod till. Han missade till och med sin morgondusch för det blev en lite lång konversation... Synd om hans kollegor som sitter bredvid under dagen!

När det blev dags för frukost hos oss var inte bara Mami, jag & pappsen hemma, vi fick även sällskap av Jennifer & en sovande (en stund i alla fall) Amelia. Vi avnjöt smoothies på framsidan i solen och när Amelia vaknade blev det mellis för henne, fast på baksidan i skuggan den här gången. Det var riktigt varmt, så vi bestämde oss sedan för att blåsa upp poolen så att Amelia & Tant Sara kunde svalka sig lite. Mysigt med break för mammsen, och kul för oss att bada! Tur att Amelia är så liten, för jag tog upp det mesta av poolen...

Frukost för tre (som strax blev fyra... och en halv?).


Vi försökte fylla Evas loppisfyndade glas med smoothie, men de sväljer rätt mycket så det blev bara halvfullt. Bara för att alla prompt skulle ha en varsin...

Poolhänget var väldigt trevligt, Amelia spelade fin musik på en av Ajax metallskålar och diggade stenhårt sig själv genom att dansa samtidigt. Klart man ska vara sitt eget största fan! Trots värmen blev det dock snabbt lite kyligt i poolen, så vi bytte och satt på gräsmattan ett tag invirade i handdukar. Efter det blev det lufttork i gungan medan Jennifer hämtade pappa så att han kunde barnvakta medan vi brudar for och fyndade på Erikshjälpen.


Man blir lätt lite blöt, både i hår & på tröjan, när man bebisbadar!

Nedcabbat med Jenni till Erikshjälpen. Det fläktade bra!

När vi kom hem med våra fynd satt Amelia vaken på baksidan & pluggade körkort med pappa & morfar, så det passade utmärkt att vi kom och störde med en nyinhandlad synt-leksak. Åh vad vi diggade till Musse Pigg-låten från husvagnsresan på julafton (och andra låtar)! Emellanåt blev det tyst dock, för Amelia ville mest slänga allt i backen...

Den (o)populära speldosan som fick ta en hel del stryk.


Medan Amelia svalde majskorvar dippade vi sommarchips & drack pink lemonade, vilket går bra så länge glaset står utom räckhåll för en viss liten dam...

Middag! Pappa bjöd på kryddigt kött...

...och krämig, syrlig coleslaw.

Onsdagen började med hyss från en annan bebis, Ajax krafsade nämligen på min dörr och väckte mig innan han strax därefter bröt sig in med våld. Trots ofrivilligt tidig uppstigning (eller kanske på grund av det) blev dagen inte så effektiv. Mami och jag vek och fyllde i och för sig boxar med chokladmynt till förbannelse, och så provade jag festklänningar till bröllopsdagen för Mami. Vi hade supersvårt att välja, men en sak var vi säkra på - att matcha med Sverige-hatt var inte det bästa valet! 

Torsdagsfrulle, idag utan kokta men med stekta ägg.


Dagsverket.

Har man lyckats fylla lådor med chokladmynt utan att äta ett enda får man god mat
 till middag (som alltid). Isterband från Delsbo, det är lyx!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar