måndag 29 augusti 2016

Ny sambo!

Igår var det inflyttningsdag för vår nya sambo (som nog är i syster Lindas smak - hennes namn är Coco). Som jag nämnt tidigare kom hon på visning förra helgen och igår flyttade hon alltså in. Jag har varit upptagen under veckan med att göra så fint som möjligt, och igår pågick det som vanligt nervös städning mellan promenaderna i väntan på hennes ankomst. 


I veckan blev det först höstfärg på stolarna...


...och så lite mer färg i köket, med lila klistervinyl.

Klockan halv fyra dök tre av dem upp, Coco och hennes två mycket trevliga vänner Precious & Dee. Olle satt klistrad framför sin fotboll men jag försökte hjälpa till med inflyttningen, eller åtminstone bärandet så mycket som jag kunde. Hon hade helt sjukt mycket grejer med sig, vilken tur att vi erbjuder en så stor garderob! Allt fick till slut plats efter att vi flyttat lite av våra grejer etc, så nu är hon inflyttad och klar (en av anledningarna att hon hade så mycket grejer var att två stora resväskor var fyllda med två symaskiner och tyger - hon har nämligen designat kläder och haft ett eget märke i Uganda, så hon gillar att sy! Hur nöjd tror ni jag är med nya sambovalet?!). Förutom henne själv var Cocos vänner även väldigt trevliga, och jag samtalade med Precious (som jobbar som läkare på Queen Elizabeth University Hospital) om diagnostiska tester för malaria efter att hon skymtat min poster i Cocos nya rum. Tydligen hade de ett fall förra veckan då de hade svårt att jobba med den vanligaste metoden - thick blood films - och jag var så klart överlycklig för lite vetenskapligt snack! Precious stannade kvar och hjälpte till med uppackning & handling (hon hade bil) och efter allt det blev hon kvar till ca 23 drickandes te och pratandes. Olle skämdes för sin osocialitet, men inte nog för att slita sig från Giffarna...


Både Coco och hennes vänner var nöjda med alla färger och allt utrymme i lägenheten. Typiskt IKEA-likt tyckte de, och precis som vi vill ha det! 

Köket - kärnan i hemmet. Hoppas hon inte är alltför mycket för matlagning, då kan det bli trångt...


Välkommen hem Coco! Det nystädade lilla rummet är nu mycket mer välfyllt. Ni skulle se garderoben!


Jag som trodde att den här skulle ryka så fort en ny sambo flyttade in. Den blev en
 konversations-startare istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar