söndag 7 augusti 2016

Sommar i Sverige Del XIII - Grillnatta

Det var grillnatta i Bollnäs under måndagen, och även om Emmas ungdomsidol Magnus Carlsson var på plats tror jag att vi hade det trevligare hemma hos Emma! Hela familjen var på plats, och Emma och Jonas hade ställt upp bord, stolar & grillar så det räckte och blev över. Grabbarna tog över grillningen fort, och jag agerade fotograf, tatuerare och stundtals barnvakt (Amelia blev rundskickad som en het potatis, alla vill gulla och hon vill gosa med precis alla - fast kanske helst mormor eller Glammis!).


Visst blev de snygga? Jag tyckte jag gjorde ett bra jobb i alla fall!


Grillgänget var på bus- och goshumör. 


Det var inte bara Amelia jag bar på under kvällen...


Busungar!

Efter att alla grillar gått heta (vissa mer än andra) stod maten äntligen på bordet. Jag kom dock in i kön lite sent, jag pratade nämligen med min MoH på telefon. Alla var på andra rundan när jag började mumsa (tur att det fanns så mycket mat)! Det fanns massor med efterrätt också, men där hade vi mer problem... 


Så. Mycket. Mat.


Kusin Vitamin var också med.

Spännisar...

Olle underhöll våra bordsgrannar mittemot.


Glass, jordgubbar & snusksås till efterrätt. Fats krigandet började mer över BANAN! 



Så här mycket glass lyckades Olle få, men han var glad ändå.

Jag fick mer...


Ludde hade problem, men fick till slut lite glass.

Ajax ville vara med, men fick bara en tom flarra.

Resan hem gick snabbare än resan dit kändes det som, fast det kanske var beroende på sällskapet. Olle satt nu i "vår" bil, med Linda, mig & Daniel och underhöll lite. Eva & pappa åkte ensamma med Jaxen och ungarna tog en bil lite tidigare än oss (med en sömnig Amelia). Det gick speciellt mycket snabbare på slutet då Daniel tävlade hem med pappa & Eva sista biten. Vi vann! Jag var alldeles slut när vi kom hem, och somnade nästan på en gång i soffan. Att det kan vara så skönt att sova i en soffa framför TV:n...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar