lördag 6 augusti 2016

Sommar i Sverige Del XI - OLLE!

Söndagen var dagen då brudgummen äntligen landade i Sverige. Hela dagen spenderades i väntan på att han skulle komma till Söderhamn också, det duger inte att vara kvar på Arlanda hela dagen! Jag satt hemma och skrev ut saker större delen av morgonen, med undantag för lite frukost med nyplockade varma vildhallon. Dagen var så varm att vi höll på att svettas sönder bara av att äta frukost ute, så jag och Eva valde att jobba vidare med dagen inomhus efter det. Pappa däremot trotsade naturen och slavade ute, med att rädda äpplen från Ajax etc. Tur att Eva bjöd på sorbet-drink efter ett tag ute, mitt i ett utbrott av värmeåska som det skulle visa sig. 


Många skyltar blev det...




Och så började packningen till Kvarnen...



Sverige-frulle!


Hemodlade OCH vilda bär till yoghurten. Lyx!


Baksidepyssel - jag satte sidenband på gästboken.

Det torkade bra i solen. Blektes till och med lite!



Glassig jordgubbsdaiquiri i åskan.

Pappas förmiddagsjobb.

Till slut slog klockan Olle-hämtning, och Eva & jag susade iväg mot Resecentrum i "vår" cab. På vägen hem visade vi också Olle Kvarnen och vårt utvalda fotoställe, för att formellt få brudgummens godkännande. Hemma fick han även Jaxens godkännande, efter lite gosande (och kanske lite chipsmumsning). 

Olle är hemma (och ombytt till mindre svettiga kläder)!

Altan-umgåsande med alla 4 på plats (6 med hundarna) och par allihopa. Trippeldejt?


Jag tog upp Angel i knät, men hon hoppade kvickt över till Olle som är favorit. Förrädare!

Till middag blev det ett besök på Albertina, där vi försökt att boka bord trots att vi inte hade 10 pers eller mer. Det här med VIP-gäst från Skottland höll inte... Vi fick sitta och vänta utanför i solen med alla andra i kö, men det gick ju rätt bra i solen. Tills hungern började krypa!

Välkommen till Skärså!



Om man kommer riktigt långt bak i kön kanske?

Vi underhöll oss inne på Albert medan vi väntade.


En sådan ska vi ha!

Fint väder hade vi som sagt, fast vi fick inte sitta ute.

Olle såg seglarfabulös ut på nya bryggan/kajen.


Skulle inte ha något emot att sitta på de här båtarna och vänta...


Lillbryggan är också fin & mysig.


Jag hann precis få på mig blinget innan vi fick komma in.

Vi fick bord!


Olle var pumpad för öl. Och GÖS!


Special till mig, mums!

Sotare till Mami.

Ostkaka till efterrätt. Med hjortron!

Nöjda & belåtna.


Olle paparazzoade på vägen hem...


Jag fotade den döende midsommarstången, och...

...det spännande vädret.

Kvällen avslutades med lek ute med Jaxen, och sedan MORD på TV. I Sandhamn närmare bestämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar