måndag 24 oktober 2011

Stadsvandring och blå potatis

Igår spenderade vi större delen av dagen med att gå på stan och kolla runt. Jag visade Olle George Square, City Chambers, Glasgow Gallery of Modern Art och Merchant City, och vi var in på ett par affärer innan vi begav oss hem. Vi hittade en väldigt rolig affär, Americandy, packad med läsk, godis, allt sött du kan komma på som är karaktäristiskt för USA, det var en så charmig affär, med 50-talskänsla och den sände verkligen bara ut glada vibbar.



Notera claw-maskinen längst bak, där man kunde vinna olikfärgade nallebjörnar!


Efter Americandy var vi på Primark, och, skata som jag är drogs jag direkt till de här skönheterna. Men det blev inget köp, trots en kostnad på endast 180 SEK styck. 



Utanför Gallery of Modern Art hade någon haft kul på lördagkvällen, en viss trafikkon fanns inte på statyn när jag var där under lördagen... 



Appropå museum; här är mitt minnesmynt från Riverside

Till middag idag testkörde vi en spooky blå potatissort vi hittat, inför Halloweenfesten nästa lördag. Det blev jättegott, både som chips och klyftpotatis! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar