tisdag 23 augusti 2016

Bröllopsbloggen Del 10 - Dagen efter

Vi vaknade med en smäll morgon efter bröllopet, då en fågel flög rätt in i fönstret. Det var dags att gå upp i alla fall, vi hade ju ändå sovit 4 timmar... Vi började dagens sysslor lätt med att öppna alla fina kort och presenter vi fått, det var inte alls en så otrevlig syssla!

Från Olles härliga kollegor, som också gav Olle hans tistel till kavajslaget.
Så slapp jag tillverka broccoli-boutonnaires!


På tal om Olle, han var glad och nöjd när han vaknade
 upp med en flarra prosecco på nattduksbordet...

Paket!

Ajax var megasugen på att hjälpa till lite...




Så många fina kort, och vissa handskrivna!

Prima hög.


Snudens paket fick mig att gråta lite. Så fin och förmodligen extremt tidskrävande!

Vi fick till och med kort av Bex's föräldrar, som jag träffat en gång.

Bex bidrog till presenthögen med finfina ostbestick. 


Pappa åkte och hämtade gästerna och checkade ut dem från Klapparviken, och vi åkte Taxi Eva ner på stan där vi alla möttes upp och fikade frukost/fika/lunch på Wayne's Coffee. Vi hittade till och med på Hans och Lina, som precis lämnat Statt där de ätit frukost med några andra gäster. Återigen fick altanen utanför Wayne's/Eat & Meet rymma alltför mycket högljudda människor! 


Trötta men glada, speciellt efter att kaffet runnit ner!



Till och med Becca kom förbi en sväng, och sessan Kaukas var på gott humör.

Så. Mycket. Gott!

Mmmm, Skagen med bakpotatis!

Niall mumsade cheesecake och en gräddig "kaffe", omgiven av sina brudar.

Jag hängde med mina två livspartners.

Trötta och osminkade, men glada ändå!

Mat!

Hej då... Snyft!

Vi satt alldeles för länge, även om vissa droppade av under tiden. Till slut närmade sig i alla fall avgångstiden för Kaukas & skottarnas tåg och vi gick mot bussen. Soooooom precis hade gått. Typiskt! Vi fick alltså knalla allihopa till Resecentrum, men det gick ju bra det med. Hand i hand med Kauk i solen, och med ljudet av all svenska svordomar som skottarna lät sig i öronen (och med en bit kladdkaka i magen) så kände jag mig inte lika trött som jag gjorde innan...


På Resecentrum, med boan & hattarna i högsta hugg!

Efter att vi sagt hej då (inte lika sorgligt som dagarna efter då vi sa hej till familjerna - vi träffar ju ändå våra skotska vänner hela tiden här!) begav oss Olle och jag mot Kvarnen, där vi med Eva, pappa, Linda & Daniels hjälp städade upp efter oss. Det var faktiskt inte så jobbigt, vi hade rätt renliga gäster. Jobbigast var kanske disken, eller de blytunga borden... Med allt vårt teamwork kom vi därifrån rätt snabbt i alla fall, och med en massa mat (som först glömdes när vi alla åkte därifrån - bara att vända!). 


Det var inte bara mat över...

Hemma njöt vi sedan av den maten, med Emma & Jonas som kom på besök. Innan dess låg Eva och jag inne och latade oss medan pappa och Olle städade bussen, stackars pojkar! Eva sörjde nog för hon ville behålla bussen, det sista hon behövde var att se den igen. Bättre att sitta inne med mig!

Danne märkte maten, väldigt tydligt!




Så. Mycket. Mat! Början på en brakmiddag!

Vi hade till och med lite ren över...

...och en jävla massa frukt!


Mmmmmm!

Bästa middagssällskapet, gosandes tillsammans i hammocken...

...tills Olle fick den för sig själv så klart!


Efterrätt! Jag matade Emma med en grädd- och jordgubbsprydd dröm,
 för det tyckte jag hon var värd.

Det blev inte bara kaffe till maten...

Jaxen fick alldeles för lite uppmärksamhet när vi fikade uppenbarligen.

"Lägg dig inte i!"

Efter fikat for Emma och Jonas hemåt, och vi fortsatte mysa inomhus. Jag var så trött att jag somnade som en stock framför Miss Marple, trots att det är min favorit. Dags att sova!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar