torsdag 4 augusti 2016

Sommar i Sverige Del VI - Middag på Biltema

Måndagen blev en dag av många ärenden för mig och Mami, efter att vi segat oss upp och degat framför Housewives ett tag. Jag väcktes tidigt av Ajax krafsande på min dörr, och han släpade så småningom ut både mig och Eva på promenad. 

Speedwalking med Mami & Jaxen!

Bäst man klär sig för en sådan snabb-prommis!

Vi hittade 4 ankägg på vägen. Spännande...

Ankägg i all ära, men man kan inte äta dem på en gång. Som smultron t.ex.!

Humlorna var lika effektiva som vi denna förmiddag.

Svenska ängar.

På väg hem, i skuggan den här gången. Skönt!

Ajax var lite överhettad, så han sökte svalka i diket. Kul för mig på andra sidan kopplet!

Inte bara Ajax hittades i diket...

Efter promenaden blev det ärende-runda på stan, och utanför. Vi började med att kolla in Söderala, och sedan gjorde vi E-Center & centrum. Filtar inhandlades på Jysk, en enorm burk med chokladmynt på Barnens Hus, och i stan satsade vi hårt på Systemet. Jag impade personalen med en färgkodad beställning som jag sammanställt själv hemma. Organisation är mitt mellannamn!

Min fina vigsel-lokal. I massa solsken, till skillnad från den stora dagen!

Alla bord var på plats...


Jag rekade fotoställen, men det gick sådär med
 mina fotoplaner under D-dagen...

Så fint!





Mina två favoritställen för bilder, där vi tog absolut 0 bilder under dagen. Lyckat Sara!


Inte nog med att stället är fint, det finns bär där också!

20 filtar senare kom vi ifrån Jysk med en tomtesäck...

Organisation! Min favorit.

Vi hann bara hem och vända innan vi begav oss ut igen, den här gången med pappa som chaffis. Han styrde kosan mot Bollnäs där Eva & jag blev droppade för lite shopping på Rusta & Coop innan vi alla möttes upp igen på Biltema där jag generöst bjöd på middag med resten av mina Triss-pengar. Man måste ta hand om familjen, och skämma bort dem ibland.


Mot Bollan!


Så många mystiska smaker...

Sista cashen i plånboken gick till...

...middag i form av 3x korv med bröd. OCH en kaffe med bulle till pappsen.
 Japp, jag snålar inte jag!


Jag hade inte råd med det här lokala tjafset. *Snyft*.

Efter Bollnäs styrde vi kosan ännu längre hemifrån mot systeryster. Jag hade ju aldrig sett henne eller sambons boende, så vi svängde förbi. Det var så fint, både omgivningen med sjöar & ängar samt huset som är alldeles nyfixat. Hon är så vuxen & ordentlig nu vår Emmis, och med två håriga gullungar hemma som moster kan gos-gos-gosa med (eller mer leka med, i Olgas fall!).

Så här kan man ju också bo...


Jag stal några bär.

Mys-Frans gosade lite med mig på altanen, men mest höll han utkik efter mamsen.
 Nedrans mamma-gris!


Purken Frasse saknade mammsen som sagt.

Middag på väg hem från Emsi - vi tömde inte hela påsen dock,
som vi lovade alla impade barn på Biltema att vi skulle göra!


Inte bara popcorn förgyllda resan hem, vi såg även en glittrande regnbåge.

Kvällen avslutades med jobb hemma för min del, det hade skickats en svensk översättning som skulle kvalitetscheckas till dagen efter. Jag läste och kollade tills ögonen gick i kors, och då vandrade jag likt en zombie in till vardagsrummet där pappa bjöd på ost och kex. Perfekt avslutning på en effektiv dag!

Jobbsnacks är viktigt att ha. Jag önskar jag hade det nu, speciellt efter
 att jag miste halva inlägget jag skrivit!


Pappa, han vet vad vi vill ha!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar