tisdag 31 januari 2012

Nedräkningen har börjat!

http://www.time55.com/sv/nedrakning/?y=2012&m=may&d=28&h=9&mi=0&t=Greklandsresa-t55med-t55b-4e55sta-t55Lillesyster-1t2t5&yn=Sara-t55Elg&c=bu&mc=no

Bara 117 dagar kvar tills Lillis och jag åker till Grekland en vecka och schteker! Kommer att bli så kul!

Har jag tur får man besök av resten av familjen veckan innan också, som jag saknar allihopa! Det är tur att Skype och Facebook finns!

Att bero på Skype: idag räddade bästa tokbrudarna Bina och Pia mig ifrån eukaryotmembranen och tråkighetsdöden med en Skype-trevägskonferens. Så skönt att prata med mina tjejer! Båda två är ute på äventyr, Bina i USA och Pia i en trasig bil i Tyskland, men det är lika tokigt som vanligt när vi ses och hörs igen! Pia hör dåligt och garvar och Bina och jag garvar, och Olle garvar åt oss...

Efter skratt-Skypandet som involverade tre länder och två kontinenter så lagade Olle och jag jättegod mat, idag blev det lax i ugn med parmesangratinerade brysselkål med pressad potatis (och smör!) och hemmagjord pesto på valnötter och persilja. Det märks kanske att jag har köpt en prenumeration på Jamie Olivers tidning till min snubbe!




Efter maten lyckades vi få till det så att Katie (söttanten på våningen under) tar emot vår rörmokare imorgon. Vi hoppas bara att hon inte tappar bort nyckeln vi gav henne, hon är lite virrig... Jaja, bara Olle får en dusch igen! 

Nu blir det krasch i varma sängen för att ladda inför låååång skoldag imorgon + klättring på kvällen! Avslutar kvällen med ett par bilder på mig, Olga och Josie från diverse festligheter. Natt natt! 


International Society Pub Night @ The Grosvenor. Josie i mitten, Olga till höger. 


Olga och Josie i Edinburgh (jag är bakom kameran).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar