lördag 7 januari 2012

Solsidan

Det var toppenbra väder idag igen! Blåsigt visserligen, men ändå soligt och skönt. Olle och jag skaffade oss vuxenpoäng när vi knatade till Bank of Scotland för att skaffa gemensamt konto, och vi passade på att glassa lite i Kelvingrove Park efter det. Det är verkligen en jättefin park, många olika "våningar" och snirkliga stigar och vägar i grönskan (alltid grönt här i Glasgow - även i januari!). Det bästa tycker jag personligen är att alla har sina hundar lösa och de springer och leker och har roligt med varandra. Fattar knappt att det funkar, men det gör det, och det är så mysigt! Olle hittade en lekpark han gillade bredvid skate-parken, med ett flygplan. Jag måste erkänna att det var en riktigt cool lekpark, förstår varför barnen skockades där.


Ett fint bärbärande träd som inte var en rönn, vid Western Infirmary


Partick Bridge


Poison ivy med sina fina vaxiga blad, vid Kelvingrove Museum and Art Gallery


En av alla war memorial-statyer som finns runt om i stan


Skate-parken


I hjärtat av parken står den här vackra fontänen






S. Kennedy? Jag trodde det var F..?


Inte bara i Sverige det blåser ner träd. Sådana här fanns överallt i parken.


Vi hittade en riktigt maffig Rocky-trappa vid Woodland Terrace, med superfin utsikt.


Och fina hus!


Man såg ända till hamnen, tyvärr inte på bilden dock...


Lord Kelvin bossar i sin park


Hogwarts i bakgrunden. Det var en fin regnbåge där också, men den fastnade visst inte på bild.

Igår upptäckte Olle att Hudson visst hade casual Fridays. Vilken tur att Olle bara hade kostym och skjorta då, och lämnade slipsen hemma... Dessutom skulle visst hans chef sluta. Spännande! Jag upptäckte också en chockande sak: på vårt Sainsbury's har de redan börjat sälja påskgodis! Jisses... Jag provade så klart, och de var jättegoda, de små rackarna!


Notera att det i kalorirutan längst ner till vänster står: Per Bunny. A doorbell!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar