lördag 28 januari 2012

Helgro

Den här helgen är hittills riktigt nice, vi tar det bara lugnt och klår upp sista förkylningsresterna som envist klänger kvar på oss båda. Det är skönt att koppla av, men jag är lite besviken över att jag inte orkade åka med ArchSoc på fieldtrip...

Nåja, vi fick sova rätt länge och sen har vi gått på mysig promenad, varit på marknad och köpt sylt (ingen lingonsylt - jag börjar få abstinens!) och vi har handlat lite delikatesser på Peckham's. Marknaden hade ansträngt sig lite idag med både ostron och gåsägg, och på Peckham's hittade vi (till vår förskräckelse) tequilaöl ståendes bredvid Kopparberg's päroncider på hyllorna (Kopparberg's cider är aspoppis häromkring av någon anledning...)

Imorse hämtade vi paket åt en viss Wieslander också, och korsade då genom vår park där Olle fick en fyrfotad polare medan jag förevigade våra fina januarikrokusar som just börjat krypa upp i gräset.


Inga krokusar direkt, men värda att föreviga, dessa kramsugna träd


Nu sitter jag i sängen med en mugg varm mjölk och halstablett och funderar på om jag ska sy eller sticka lite härnäst. Olle spelar spel och läser sin Jamie Oliver-tidning om vart annat (köpte en prenumeration åt honom för ett tag sedan).

Lite bilder från igår: jag var ganska trött efter skola och sen allt gråtande till Wall-E så vi förankrade oss i soffan hela kvällen och såg, vår vana trogen, de sista avsnitten av Big Bang Theory säsong 4 medan vi åt mat och senare te och chokladbollar (med kokos, annars vill inte Olle ha minsann!).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar