torsdag 12 januari 2012

Det vankas middag...

...men än är den inte klar, så då passar jag på att blogga så länge! Idag har varit en väldigt mixad dag måste jag säga, både bra och dålig. Jag gjorde misstaget att sätta i linser imorse och har lidit hela dagen av sviterna. Dessutom gick mina skor sönder, man får visst det man betalar för!

Vi hade biologiföreläsning om membrantransport imorse med tyska Professor Anna Amtmann och efter det  mumsade Zoe och vindruvor och kollade på kemikatter med dålig humor med Dr Hill's prat om... jag kommer inte ihåg vad han pratade om, men jag tog anteckningar i alla fall!

Efter kemin satt jag i solen utanför Wolfson och åt lunch och gick igenom labbmanualen inför tentan imorgon. Riktigt skönt väder var det!


Inte ett moln! 

På arkeologin var det bara att luta sig tillbaka och njuta av Professor Given's föreläsning, han är så otroligt inspirerande och rolig!

Efter arkeologin var min skoldag över, men jag höll mig kvar på skolan och pluggande stenhårt i biblioteket i ett par timmar innan mina ögon gav upp och sa åt mig att gå hem. Mötte Zoe i trappan och vi blockerade trafiken till tredje våningen ett tag innan jag begav mig ut i regnet för att traska hem, i trasiga skor.


Jag ockuperade ett helt bord själv, inte alltid uppskattat av övriga biblioteksbesökare...

Väl hemma slöade jag framför datorn innan jag tog mig för att skypa med min fina lillasyster ett tag, mycket trevligt! Saknar henne så mycket! Vid sex kom Olle hem och överraskade med blommor och choklad (och 4 L vatten) = lycklig och bortskämd tjej!



Nu sitter jag i soffan i Olles jacka och försöker hålla värmen medan laxen steker i ugnen och Olle dammsuger. Jag får nog sluta skriva nu, för annars snor dammisen mina tofflor som tydligen är jättesmutsiga (underdrift...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar