fredag 13 januari 2012

Fredagsfärdig

Denna dagen har verkligen tagit musten ur mig! Började imorse med råplugg inför tentan i skolans bibliotek, tills jag strax före tolv kände att jag inte orkade mer. Då terroriserade jag diverse vänner på Facebook-chatten (riktigt trevligt faktiskt!) innan jag och Marios kom på att vi båda var på varsina håll i bibblan, istället för att vara nervösa tillsammans. Fem minuter efter denna upptäckt stod vi utanför Bute Hall med Daphne och Ellie och väntade. Och väntade... 

Fem i ett släppte vakten äntligen in oss. Det första jag ser skrivet på examensinstruktionerna är att allt ska skrivas med blyerts. Vilken tur att jag köpte nya svarta kulspetspennor dagen till ära, och glömde mitt pennfack hemma! Som tur var kunde jag låna en (dock inget sudd, lite problematiskt ibland). Vi satt i en och en halv timme i kylan och svarade på 45 alternativfrågor, en mattefråga, en sekvensfråga och skrev två korta essäer innan de släppte ut oss i friheten igen. Jag räknade, min vana trogen, ihop poängen för de frågor jag kände mig relativt säker på och kom fram till att jag med största sannolikhet blir godkänd. Alltid bra att veta...

Knatade hemåt själv efter provet, och stötte på både Cameron och Misbah på vägen och pratade lite. Väl hemma var det sängen som gällde, och alla biologianteckningar mötte oundvikligen soptunnedöden. Efter att ha vilat lite och svurit över tidsbegränsningen på Spotify Free så chattade jag lite med Matilda och Mami, och jag hann även med en matlåda lax innan Olle kom hem. 

Idag har vi lagat kyckling med ris och jordnötssås och, som alltid, kollat på The Big Bang Theory. Jag fick dessutom ett mycket glädjande meddelande på Facebook, där jag äntligen lyckats hitta Olga. Jag har försökt sms:a henne flera gånger, men hon har inte svarat, jag började nästan tro att jag gjort något när jag fick ett meddelande på Facebook där hon överlyckligt frågade hur jag lyckades hitta henne utan efternamn (Olga + Glasgow funkade lika bra!). Hon förklarade också att hon tappat bort sin telefon och så mitt nummer. Men nu när vi har kontakt igen så kan jag få tillbaka mina skor, och vi kan umgås. På söndag ska vi åka till Edinburgh och mysa och njuta av att det inte är måndag riktigt än! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar