onsdag 18 januari 2012

Labbdag idag

Idag var det dags att dra på den vita rocken igen, för det första av flera framtida besök till nionde våningen i Boyd Orr Building. Vår grupp har tappat Cam, Ben och Jenny, men vi har istället fått Erin och Iulia. Idag jobbade vi med DNA replikering, vår grupp gav en presentation som tydligen var bättre än förra årets (terminen börjar bra!) och vi jobbade även en del med vårt projekt om hemoglobin, som ska vara klart för utställning i Wolfson Medical Building om drygt en månad. Jag blev vald gruppledare igen, jag känner mig mycket hedrad!


Lite smått bister utsikt från vår labbvåning en onsdagsmorgon

Innan labben hade vi föreläsning om fotosyntes med en riktigt snabb snubbe. De flesta gav upp anteckningsförsöken efter de första tio minuterna, men jag härdade ut. Dock vet jag inte om det jag fick ner går att läsa...

På lunchen hängde jag med Zoe i bibblan innan vi gick skilda vägar till varsin dator och fick lite pluggande ur vägen. När klockan var två bestämde jag mig för att flytta plugget till Starbucks, där en Caramel Frappuccino fick motivera mig inför resterande plugg. Jag håller på att bli en riktig "kaffe"- drickare!

På kemin idag blev vi utan kemikatt och skämt, och vi hade istället en problem session. Jag jobbade med Ellie, och stundtals gick det riktigt bra för oss faktiskt! Efter kemin stannade jag frivilligt kvar på skolan för att delta i ett seminarie med ArchSoc. Det var riktigt intressant! Jag satt med Jen (min tutor från labbarna) och med en kille från min grupp som heter Michael. Tror vi var de enda förstaårsstudenterna där...

Seminariet slutade så att jag precis hann möta Olle på stationen och få sällskap hem i regnet. Det verkar som att Skottland hittat tillbaka till sitt gamla vanliga jag och dissat solen igen... Ikväll har vi bara tagit det lugnt och käkat en superb middag bestående av lammköttbullar med mynta och fetaost i tomatsås med pasta. Mums! Nu blir det kväller, det är en dag imorgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar