torsdag 12 januari 2012

Morrn morrn!

Här sitter jag, klockan sju på morgonen, och njuter av den sista värmen från täcket innan jag måste gå upp. Idag blir det skola hela dagen med råplugg inför tentan imorgon. Jag ska på yoga lite senare med Rachel också, man måste unna sig lite avkoppling mitt i allt pluggande (trots HEMSK träningsvärk!).

Vad annars har hänt här de senaste dagarna? Tja, vi har haft riktigt bra väder tills i natt då vinden hittade hit igen och skallrade om fönstren lite. Jag har skypat med min numera amerikanska snygging Sabina från San Diego, jag har stört alla i biblioteket som försökte plugga när Zoe och jag hade tjejsnack igår och jag har, till min egen förtjusning, svarat på en hel del PeerWise-frågor inför provet imorgon. Bara sisådär 1000 stycken kvar!

Olle och jag har även brainstormat ihop ett par kemiskämt på efterfrågan av Dr Grant Hill, som alltid har en kul kattbild och ett kemiskämt som "pausskoj" mitt i sina föreläsningar. Får se om det blir något som kommer med...

Vi har käkat vegetariskt nästan tre dagar i rad (sön, tis, ons) och det går bra för Olle på nya jobbet. Denna vecka ska vi försöka komma ihåg Casual Friday!


Undantaget från vår hittills vegetariska vecka: våra jättebiffar! De käkade vi i måndags med trattkantarellsås/stuvning och brysselkål. Mums!


Olle är grym på det där med soppor. I tisdags fick jag mumsa på linssoppa med quesadillas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar