söndag 1 januari 2012

Happy Hogmanay!

Gott nytt år! 2012 är här! Just nu sitter jag med mina trogna kamrater och äter pizza efter en FANTASTISK nyårsafton! Vi började redan i morse med varm choklad med grädde till frukost (vispad med min nya elvisp, mycket efterlängtad!) och sen drog vi ner på stan och bara mös, kanske att vi shoppade lite också. Sen gick vi på bio och grät ögonen  ur oss till filmen New Year's Eve, som är späckad med kändisar. Sen var det bara att snabba sig hem, där Olle och jag körde järnet i köket för att åstadkomma vår fantastiska nyårsmiddag; surf & turf, meatlover-style (lambracks som Olle fick helt perfekta, och kycklinglår fyllda med ädelost och tomat, toppade med salami), med sötpotatisgratäng. Jag stod för piffet, såserna och drinkarna, som också blev väldigt bra måste jag säga. Det var tänkt att det skulle bli chokladdoppad frukt till efterrätt, men det blev lite stressigt då vi fixade oss, så det får vi ta imorgon kanske.





Vi hittade Rudolf!



GRYM rutschkana! @ St George Square

Klockan nio var vi på Campus i stan och drinkade i finstassen. För att komma in fick vi visa pass. OCH ge fingeravtryck i en maskin. Coolt! När Snuden och jag gick på toa (en toa fylld med stylingprodukter av alla slag, de hade till och med plattång och nagellim!) så fick vi ragg vid handfaten. Två tjejer, kusiner, som vi började prata med, och de var så imponerade av att vi var svenskar. Vi flyttade till deras bord och sällskapet bara växte och växte, och drinkarna bara tömdes och tömdes! Billy, som gillade Olle rätt bra, hade en magisterexamen i matematik och diggade min tatuering av Coulomb's lag rätt bra, och hans polare Jason gillade våra kläder.

Vi pratade och hade jätteskoj hela kvällen, dj:n var riktigt bra, och jag erkänner villigt att blev en del dans på borden. Tolvslaget firades på dansgolvet med armarna runt min fina pojkvän, till ljudet av smällare och fyrverkerier, med konfetti och ballonger regnandes ner över oss. Sen fortsatte dansen så klart! Det kan ha blivit en till bombdrink också...









Övrigt under kvällen: säkerhetsvakten vid vårt bord var sjukt massiv, Snuden och jag lärde Olle mattedansen och dj:n körde 90-tals-pojkbandslåtar ett tag.

Bäst ikväll: Sällskapet, 2011/2012-kyssen och att se Anna riktigt släppa loss och ha kul på dansgolvet. Och i soffan. Och på borden...

Nu ska vi krascha i sängen med magen full i pizza, jag önskar er alla ett fantastiskt 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar