onsdag 7 december 2011

Transportundersökningar och biologibiblar

Sitter här under filtar och täcken i sängen och har sjukt ont i magen, och fryser ganska rejält. Är hemma från jobbet, mätt och ganska belåten under omständigheterna. Har pluggat lite biologi, men nu vill jag bara lägga mig i fosterställning och tycka synd om Sara. Jobbet var utdraget, det blir så när ingen svarar/ingen vill prata med mig. Jag ringde på samma undersökning hela tiden, två timmar Sverige, innan alla gick hem från jobben, och sen en timme USA och sen en timme Kanada. Amerikaner är griniga och vill inte delta, och har riktigt kluriga receptionister. Kanadensare är trevliga, men vill inte delta. Svenskar är 50/50. Fick inga intervjuer alls, och det gick lika trögt för andra runt omkring mig, på samma undersökning, men i andra länder (Grekland, Spanien, Frankrike, Tyskland, Mexiko, Sydafrika...). Numret tog slut, vissa fanns det inga nummer på, då blev det till att vässa fingrarna och knappa lite på Google. Vi pratade en del också, på mixade språk, som det blir när man har representanter från hela världen. Boris ville att jag skulle ringa på Norge imorgon, men se det blir det inget av med!

Det har varit rätt soligt idag, med växlande nederbörd och rätt kallt. Värmde mig lite innan jobbet med hemmaimproviserad äppelglögg och pepparkakor med ost, och när jag kom från jobbet svängde vi ihop en paprikasoppa och smaskade i oss med vållullal till.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar