fredag 23 december 2011

Kontaktjakt!

Jag har precis kommit tillbaka från en vild jakt bakom vår stora, barriga gran och hela julklappsberget, för att hjälpa Eva få i kontakten till julslingan i fönstret. Vilken pärs!

Jag kom hit igår kväll efter en finfin och mycket mättande middag med bästa bruttan Bina på Old Texas i Hudik. Fick åka lyxig gratis-buss efter nya vägen till Söderhamn hem, eftersom X-tågen var inställda av någon anledning. Väl hemma blev det lite degande framför teven, och kanske ett och annat besök till godisbordet, innan det var dags att lägga sig. Gud, vad svårt det är att sova utan min Olle! Och till råga på allt, när jag precis fått lite tunga ögonlock, då slog teven på sig själv i mitt rum. HJÄLP!

Eva förklarade att Telia ibland uppdaterar kanaler och liknande på nätterna, och att apparater som då står på stand by slås på. Jag visste inte ens att teven var ikopplad...

Somnade till sist efter att ha lyssnat ett par timmar på Angels snarkerier och knorrande utanför dörren. Jag övervägde noga att sussa med hundarna i soffan, men där finns det ju en ännu större teve = större potentiella tv-monster.

Idag har Eva och jag varit på stan, som alla andra, och jag fick spendera Bredbandsbolagets 500 kronors presentkort på Lindex. Vi var en sväng på Rådhuskondis också, och det verkar gå toppenbra sen Ingela tagit över. Kul att se stället igen, ville nästan plocka upp disken innan jag gick, de hade full rulle. Vi träffade Anna Idell också, som är så söt och snäll, och har världens gladaste och smittande skratt.

Jag har bakat lite också, en mjuk pepparkaka i jätteugnen, som vi ska fika med lingongrädde på lilla julafton ikväll. Snart ska vi åka och hämta Emma och mamma också, som kommer på besök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar