måndag 12 december 2011

Måndag igen

Hoppas alla hade en trevlig Nobeldag och adventsöndag (som var den tredje i raden tror jag). Vi har inte gjort mycket, tog en lång sovmorgon igår för att ladda om inför nästa exam på onsdag, läst några hundra sidor arkeologi (jag kan bara inte låta bli att plugga!) och kollat på en massa film, både anime och typiska tjejfilmer (En Prinsessas Dagbok och The Holiday). Vi lagade även supergod middag igår, mycket stolt! Inte speciellt avancerat, men riktigt smaskigt. Vi bytte ut lasagneplattorna i lasagne mot nachochips och fyllningen mot kyckling-taco-inspirerad röra och struntade i bechamelsåsen (så mycket lasagne var det alltså inte, utan mer gratäng). På med ost och in i ugnen ett par min och det blev gudomlig!

Idag har klivit upp med tuppen efter en ganska orolig natts sömn för att hinna med allt som ska hinnas med innan jag ska iväg till jobbet. Bara 7 dagar kvar tills jag får komma hem nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar