fredag 16 december 2011

Mission: Rehydration

Så, jag är uppe nu. Var tvungen att kila ner till Sainsbury's för att få hem vatten och juice. Viktigt att dricka mycket när man varit ute. Observerade att det snöat lite under natten, men det hade redan slaskat bort i princip. Skillnad från igår, då vi hade strålande solsken.


Ingen-fläkt-effekten - imma och kondens i fönstren när man bakar



Vi hade jättetrevligt igår kväll, vi hängde här ett tag först, och sen begav vi oss ut på pubrunda. Tog en taxi från Dumbarton till Merchant City och gick först in på Merchant Square, som är som ett torg inomhus, fullt med pubar och restauranger, och stor julgran i mitten. Massa fina ljusslingor i taket, som på Ashton Lane. En annan likhet med AL var kullerstenar, till min och mina glittriga kilklackars förskräckelse. Vi började rundan på O'Neills, och sen gick vi vidare till en annan pub som jag ej minns namnet på, en gata ner, och när den stängde svängde vi våra lurviga på en dansklubb runt hörnet. Vi hade verkligen jätteskoj! Kommer att sakna Megan så mycket! Vi kom inte hem alltför sent, runt två tror jag. 



Snöiga saffransmuffins, Megans favvosmak sen hon prövade mina saffrans/mandelmassa-bullar i Oktober. 


Mitt försök till jultårta, med äppelkanel-smak, vaniljgrädde och vit choklad. 


Användbara blommor det där!



Olle var så happy!



Min kusin på väggen!



Så, nu är det bara att dricka mycket och ladda om, för ikväll ska vi ut med Marios på New York Cheesypop och Gay-julfest @ QMU. Ska bli skoj! Ha en bra dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar