lördag 10 december 2011

Min roliga lördag

Äntligen är kemin avklarad, hade känts skönare med två exams i ryggen än ett, men det är inte något som går att göra så mycket åt just nu. Det gick rätt bra kändes det som, jag skrapade nog ihop till godkänt i alla fall. Jag lyckades hinna ut innan sista halvtimmen, precis när jag reste mig sa examinatorn: "It is now 30 min remaining of the test, no one can leave before the time is up". Nära ögat!

Efter kemin kom höjdpunkten på min lördag (hittills) - gymmet med Rachael. Vi hade skitskoj, sprang en halvtimma först, lite rodd och sen in i styrkesviten med alla muskelknuttar ett tag innan vi gav upp. Olle mötte mig på väg hem och vi gick en sväng på lokala julmarkaden, där en fingerfärdig snubbe lirade julsånger på dragspel och allt luktade supergott! Vi snodde några smakprov från olika stånd och bara gick runt och mös. Hamnade bakom en familj med två barn som dansade till julsånger med varsin klubba i munnen. Barnen hittade också en låda med färska musslor på deras höjdnivå, och de utbrast unisont: "Smeeeelllly!"

Sen vi kom hem har vi bara gjort en sak: plastat in vårt sovrumsfönster. Olle har köpt paket med "double glazing plastic film" som man har i fönstren för att få mer isolering och behålla mer värme. Olle gav upp rätt snabbt, var ju pilligt, så det var väl ett tjejjobb från början, men han assisterade mig från marken medan jag pillade och plastade. Det blev helt okej (om man täcker eländet med gardiner) och vi tror att det känns lite varmare, men vi får kanske återkomma på den punkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar