måndag 5 december 2011

Snö och kyla

Imorse när jag vaknade hade vi äntligen fått snö, och det har snöat till och från hela dagen. Massiva snöflingor trillar ner och virvlar i fönstret och hundarna leker i parken utanför. Alla mina skotska vänner har fått panik på Facebook och undrar hur allt ska gå nu, när vi fått snö. Typ en halv centimeter. Fånigt tycker jag, men å andra sidan, bara för att vi kan hantera snön betyder inte det att vi också kommer att påverkas av störningar i lokaltrafik och så vidare. Men det är mysigt med snö i alla fall.

Fast, det är äckligt kallt i lägenheten. Jag tror nästan att det är kallare än ute. Olle har jacka och vantar på sig och jag är ständigt täckt i filt och har tjocka myskläder på mig. Och vi fryser fortfarande. Vågar inte knäppa på elementet eftersom elen är så j-vla dyr. Längtar tills vi får laga mat och ha på ugnen så att det blir lite varmt. Skicka värme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar