tisdag 13 december 2011

Lucia

Dagen till ära blev det sovmorgon, så skönt! Igår var en riktigt jobbig dag, men det ordnade till sig på slutet när jag kom hem. God mat, tacogratäng igen, och sen hade jag trevligt ensam i köket när jag bakade en saffranskaka, som blev riktigt god faktiskt. Avslutade kvällen med Love Actually och kaka i sängen, mysigt! Det är en riktigt bra film!

Idag är det sista rycket med arkeologiplugget som gäller inför tentan imorgon, och så måste vi tvätta en massa så att vi har kläder att ta med oss till Sverige. Jag är så glad för jag fick inget pass på Pexel idag, så då behöver jag inte stressa för att hinna med allt innan jobb. Det är alltid rätt tungt att gå hemifrån för att åka till jobbet, men det känns alltid bra när man väl är där. Oftast trevliga människor i telefonen, och om inte har man trevliga filurer sunt omkring sig. Jag pratade en del med Santiago som satt mittemot och gjorde grimaser, och med Sergio som satt och ringde på Cargotec projektet i Kanada (helt omöjligt att få intervjuer!). Jag ringde på Origin, en bostadsrättsföreningsundersökning där man ringer boende och frågar om de är nöjda med Origin. Lätt och kort undersökning, bra upplagd och många som vill svara. Jag nådde målet 4 intervjuer i timmen, hade 16 intervjuer när jag var klar, i snitt 4.2 i timmen eftersom jag hade briefing i början och startade typ tjugo över två. Många tanter man fick prata med, vissa lite för högljudda så man fick hålla hörlurarna på avstånd. Trevligt var det i alla fall, tycker det är kul att få undersökningar på engelska också! Får man leka lite med dialekt och så. 

Idag blåser det rätt mycket igen, men faktiskt så håller vår plast i sovrummet värmen okej, det är inte Nordpolskallt här inne längre, och för det är vi glada. Nu ska vi bara plasta alla andra fönster! Längtar hem till golvvärme och barfotagång i Söderhamn. Inte för att jag inte älskar alla mina obligatoriska tofflor, men de samlar en del damm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar