torsdag 22 december 2011

Bubbel och lussekatter

Igår vaknade vi upp till 7 grader minus (kallaste jag varit med om de senaste månaderna), och direkt efter frukost begav vi oss till Olles mosters supermysiga beachhouse vid sjön, som inte ännu frusit på. Hon har byggt ut den lilla stugan, och den ligger så fint vid sjön, och all snö som ramar in det så vackert. Tyvärr har jag glömt min usb-sladd i Söderhamn, så det blir till att bomba med bilder när jag kommer hem ikväll.

Kerstin bjöd på supergott hemlagat fikabröd; lussekatter, kanelhjärtan och andra kakor, med smarrig jordgubbssaft. Jag bjöd på pappas anekdot om kanin på risgrynsgröten (komplicerad story...).

Efter Fjösse hängde vi i Gnarp ett tag, letade efter saker som vi vill ha med oss till Skottland (allt är nedpackat och klart nu), och sen åkte vi till Sundsvall och gick på stan ett tag i kylan innan vi tog bussen till vårt kära gamla kyffe i Sallyhill där vi träffade vår nuvarande hyresgäst, fick post och ordnade med lite papper. Vi träffade även på Blomman i katakomberna, och blev ifrånsprungna av vår forna granne Jonas, som tydligen inte ville prata med oss svottar (mitt nyuppfunna ord för skottlandssvenskar).

Hemma från stan blev det fisk och mos till middag, och sen lite julklappsutdelning, med paketgalna hundar. Vi avslutade kvällen med bubbelbad och en varm dusch.

Idag har vi tagit en redig sovmorgon, och packat en del. Jag ska snart bege mig till Hudik för att träffa min kustbrud Bina och käka massor med god mat, Texas style, och sen bär det av hemåt till Söderhamn där den myspysigaste julen och godaste äggnoggen finns!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar