onsdag 28 december 2011

Mission Impossible: promenera i Glasgow-väder

Idag har vi haft riktigt taskigt väder, med superblåst och hårt regn. Vi har mestadels varit inne, Anna och jag har handlat en sväng. Nu framåt kvällen begav vi oss dock ut för att se Mission Impossible: Ghost Protocol på IMAX i Ibrox. Filmen var bra, IMAX (tänk Cosmonova, JÄTTE-stor duk) var coolt, men vädret var fruktansvärt! Vi snacksade oss igenom både en stor popcorn och en del choklad, och tryckte sådana musuem-mynt med ett par pennies i myntmaskinen när vi kommit in i säkerheten. Nu har vi kommit in i säkerheten hemma och ligger i sängen och doserar C-vitamin i fruktform efter att pratat lite med tanten nedanför i trappan, hon var så glad att vi var hemma igen. Hon frågade om jag hade tagit min hund med mig, jag sa tyvärr (men jag har ju Snuden!).

Förresten, om ni är höjdrädda, se för guds skull inte MI: Ghost Protocol i 3D eller på en stor duk. You have been warned!


Vi hade mysig frukost i alla fall!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar