söndag 4 december 2011

Girls night out @ Red Ribbon Ball

Igår spenderade jag dagen med att göra lite halvtråkiga nödvändiga saker innan det var dags för tjejkväll för min bästa tjejkompis Megan som jag kommer att sakna så mycket när hon åker tillbaka till Alaska. Vi käkade lax först, tillredd av vår privata mästerkock, och det blev kanske lite champagne och jordgubbar medan vi fixade oss inne i sovrummet... Vid tio drog vi ut, i klackar i regnet, tog tunnelbanan till Hillhead och intog Red Ribbon Ball på QMU. Det var vaudeville- och cabarettema och vi lyckades få ett bord precis vid scenen och högtalarna. Vi försökte ha en konversation, men det gick sådär, så vi hängde en del vid baren istället. Där mötte vi en snubbe som försökte förklara något om tequila för oss, men han kanske hade sin röda fluga LITE för tajt, för jag förstod inte mycket av vad han sa.


Jag och min fina prom date för kvällen

Väl tillbaka vid bordet blev vi halvattackerade av sångaren som hade röda byxor, svartglittriga skor och mer eyeliner än alla brudar i rummet - han sjöng för oss vid vårt bord en ganska obekvämt lång stund och det var både smickrande och lite jobbigt.



När bandet var klara och vi bytt bord för att spara på våra trumhinnor så ville vi ha dansgolv. Vad hände? Två killar i plommonstop med eyeliner kliver ut på scenen med varsin ukulele och började spela. Nog för att jag gillar temafester, och balen var för en god sak (all vinst gick till Terrence Higgins Trust mot HIV och AIDS), men när det paret började klinka, då gick Megan och jag.


Klistermärke från vår goodiebag

Vi klapprade nedför Ashton Lanes kullerstensgata till Nude, där de har bra musik och roliga drinkar. Vi körde Cosmos (tjejkväll!), men vi behövde endast köpa de första själva. Vid vårt bord träffade vi nämligen Kevin och Johnny, 27 och 29 år gamla, som också pluggat på Glasgow Uni. Johnny jobbade åt en byggfirma i Thompson Building (anatomi-byggnaden) och vi pratade en del om det, och de var också fascinerade av att vi inte var härifrån och så vidare. De bjöd oss på drinkar hela kvällen och var jättetrevliga!


Cosmos! Han som gjorde drinkarna åt oss kanske tog i lite väl mycket när han skar apelsinskivorna, de var typ centimetertjocka och det var ett under att inte glaset tippade! Han fick nog slut på apelsin rätt snabbt också, för när jag fick min, ehm, kanske tredje Cosmo så fick jag ingen skiva, utan en liten kantsnutt apelsin. 


De bjöd oss till Boho på Dumbarton Road (nära hem = toppen!) där vi dansade så att klackarna brann. Vi stötte på en snubbe som i princip frågade alla tjejer på golvet om de var singlar, och en kille som kanske skulle ha gått hem och lagt sig istället för att stå och svaja på Boho. All personal hade tomteluvor på sig, och en av killarna gled omkring på dansgolvet och plockade upp tjejer till burarna som fanns utplacerade överallt. Jag tackade nej när han frågade, Megan bara skrattade för tydligen såg jag chockad ut.

Vid halv tre lämnade vi Boho och styltade hemåt på trötta fötter. Världens bästa Olle kom och mötte oss, och han hade med sig ett par uggs, så skönt! Megan tog en taxi hem, Olle och jag gick. Jag kraschade på sängen direkt när jag kom in, men min duktiga pojkvän tvingade mig o så omtänksamt att ta ur linser, tvätta bort sminket och borsta tänderna. Fick också en stor flaska vatten och blev omstoppad. Imorse fick jag smöriga popcorn (min bakiskur i alla väder) och nu mår jag finfint, efter att ha rätat ut tårna och masserat fötterna lite.

Sammanfattning; en sjukt rolig och välbehövd tjejkväll blev det igår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar