fredag 2 december 2011

December kommer med solsken till mig!

Ja, ett litet tag på morgonen/förmiddagen var det sol här i alla fall. Men jag var glad ändå, för igår fick jag öppna min första lucka på min chokladkalender! Ren lycka! Det blev en mycket smaskig lite tomte till frukost.




Min lilla chokladtomte! Inte lika söt som min vaniljtomte som fortfarande sover och snusar djupt i sängen, men väldigt god! 

Efter det började min sista skoldag för terminen med kemilabb som gick hyfsat. Snabbt och smärtfritt, vi var klara halv 12 och fick 19/20, så det var helt okej, Jag jobbade med en tjej som hette Lauren, hon var trevlig och väldigt effektiv, det gillar vi!

Efter labben blev det en snabbis på gymmet innan jag gick till arkeologin en timme för tidigt och hamnade på ett fik med Frances där vi pluggade arkeologi. Vår tutorial var riktigt intressant, vi hade en case-study om ön St Kilda och befolkningen där, fascinerande! Vi kollade på en del filmer, lyssnade på gamla skotska sånger och undersökte planer, kartor, flygfotografier osv. Utan att vi märkte det drog lektionen över lite, så det blev ingen kemi.

Väl hemma gjorde jag inte så mycket, jag tog mig igenom de fyra sista kapitlen i biologiboken, och vi lagade mat. Det blev spaghetti och köttfärssås igår, med morötter, cannellini-bönor och en massa annat smått och gott.



Idag har jag mitt klassrepresentantsmöte på morgonen, och sen ska jag jobba på kliniken två timmar innan det är helg för Elg. Helgen inleds med klätterbesök på Glasgow Climbing Centre i Ibrox med Megan och sen blir det drinkmys, förmodligen på Ashton Lane. Och imorgon ska jag inte göra ett smack! Förrän på kvällen då Megan och jag ska på vår tjejdejt på QMU på Red Ribbon Ball. På med finklänningarna, ska bli så kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar