söndag 18 december 2011

Fjärde advent

God morgon! Nu sitter vi i soffan i köket och ska strax ta en taxi till stationen för att påbörja vår långa resa hem.

Igår hade vi jättetrevligt på stan, vi gick dit i solen, det kändes som att det var April ungefär, vårväder och snön smälte snabbt. Det var tjockt med folk, men mindre än vad vi väntat oss. Filmen var toppen (Sherlock Holmes - A Game of Shadows), alla borde se den! Vi lyckades få ihop alla julklappar till slut, och allt blev färdigpackat och vägt igår kväll med.

Olle köpte även en ny obligatorisk kostym till sitt nya jobb. En marinblå med en randig skjorta till (£40 = lite drygt 400:- på Primark, helt sjukt!) och han modellade den för mig igår kväll! Snyggare kille har jag aldrig sett! Hjärtat hoppade några slag där...

I övrigt igår städade vi det sista när vi kom hem, skänkte blommor till granntanten, och tog alla färskvaror vi hade och gjorde en riktig god pytt-pourri, med en riktigt fin pyttatis.

Men nu är det dags att ringa taxi, nästa gång jag skriver sitter jag hemma i Sverige och pussas med min håriga lillebror!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar