lördag 19 november 2011

Veckan från Hell är över - vad ska jag göra nu?

Så, igår var det fredag och min vecka som varit fylld av oändligt många skoluppgifter var äntligen över. 19/20 på labben, kemiprovet gick förvånansvärt bra (peppar, peppar, ta i trä!) och jag lämnade in min uppsats utan problem.

Labben igår var faktiskt till och med rolig - samma procedur som alltid i och för sig, men vi hade en mycket roligare labbhandledare,  Derek, och alla grupper runt vårt bord börjar bli rätt bra på det här med labbar och beräkningar, så det mesta går toppen, och fort, och vi har roligt samtidigt.

Efter labben lunchade jag med Marios och Daphne och vi pluggade kemi samtidigt - riktiga multitaskers, innan jag var tvungen att kila iväg till arkeologilabben. Jag åt matlåda till lunch, och med allt som fanns i min väska, och mitt huvud när jag gick till arkeologin så lyckades jag besluta mig för att slänga lunchlådan (en före detta glasslåda) för att väskan skulle bli mindre otymplig. Inte förrän jag hade slängt den kom jag på att jag hade en av vara två enda stora skedar där i. Så nu har vi verkligen dåligt med bestick, och ikväll ska vi bjuda två andra par på middag - Unen och hans franska fru/flickvän, och David och Bianca från Österrike. Ska bli skoj, men lite skämmigt med vårt otroligt begränsade dukningsutbud...


På arkeologin igår undersökte vi krukor och krukskärvor från olika tidsperioder, något jag var riktigt bra på, eftersom min essä handlade om det till stor del. Fem i tre kom jag därifrån, och var rädd att jag skulle komma sent till provet, men när jag närmade mig JB Building såg jag... brandbilar. För andra gången den här veckan! Tur bara att larmet inte gick i mitten av provet, då hade vi fått göra ett nytt prov. Vi kom in tio över fyra, och provet tog ca 20 min, så sen bar det av hemåt. Väl hemma gjorde jag det sista biologiprovet via Moodle, medan världens snällaste Olle lagade mat. Det blev kalkonbiffar med trattkantarellsås och flied lice med stekt grön paprika, mycket smaskigt. Jag hittade ett tallbarr i min sås, men det gjorde inte så mycket. Det konstigaste kom när jag hittade vad som liknade ett hundhår i såsen, och istället för att tycka att det var äckligt blev jag nostalgisk och började sakna min roffentoff hemma. Se vad ett liv utan hund kan göra med ens huvud...

Igår kväll gjorde vi inte mycket, jag var trött efter veckan, så vi stannade hemma och käkade massa melon och såg Million Dollar Baby och The Blind Side. Två jättebra filmer som jag verkligen rekommenderar (The Blind Side var dock bäst utan tvekan, vann med hästlängder (jag älskar football-movies!). MDB var bra, men så tragisk! Mer än så kan jag inte säga...

Imorse vaknade vi runt tio till basen som dunkade i väggar, tak och golv från lägenheten ovanför oss. Ovanligt sen efterfest eller mycket tidig förfest? Vi vet fortfarande inte, men det väckte Olle i alla fall, han låg och diggade i sängen. Han som alltid är så trött på morgnarna... Jag hade huvudvärk, halsont, ont i näsan och var allmänt grumpy, men jag måste medge att de hade rätt bra musiksmak.

Nu ska vi bege oss ut och leta mat till ikväll! Avslutar med en bild av min högsta önskan på julklappslistan; en skotsk klassiker - de är överallt - MiniCooper:n!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar