fredag 18 november 2011

Telefonträning

Igår spenderade jag i princip hela dagen på Pexel för att bli utbildad så att jag kan börja jobba där. Onödigt lång utbildning, men ganska trevliga människor. Jag träffade på Olles polare därifrån, Unen, och jag pratade en del med en portugisisk tjej som pluggar till veterinär. Träffade en svensk kille också, James från Spånga. Självklart från Stockholm, alla svenskar utomlands är från Stockholm eller Skåne...

Förutom att utbildningen i sig själv var rätt tråkig så var rummet vi satt i ökenvarmt, och man kan bara ta av sig ett visst antal plagg... Värmen gjorde att man blev dåsig, och det är aldrig bra inför en potentiell arbetsgivare. Vägg i vägg med rummet vi satt i låg "Top Tier Bakery", ett bageri som gjorde mycket fancy kakor och tårtor till större evenemang. Och det luktade så gott! Hela dagen, det var tortyr!

När jag kom hem var det bara att sätta sig ner och plugga kemi, både labb och prov idag... Olle var snäll och lagade middag åt mig, det blev en riktigt smaskig tacopaj. Så, kl 15.00 lokal tid är det dags att hålla tummarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar