tisdag 8 november 2011

Det går mot vinter...

Det börjar närmare sig normal novembertemperatur här i Glasgow, i alla fall verkade det så igår. Idag var det rätt varmt igen. Det har inte hänt mycket, varken i värmen eller kylan. Igår fick vi lära oss att om det står "flavor" på en yoghurtförpackning så är alla smaker i den "kemiska", inget äkta där inte! Vill man ha äkta ska det stå "flavored". Fånigt... En annan sak som både jag och Rachel observerade igår var att kemisalen är ISKALL om temperaturen sjunker under 0 C. Bob meddelade att detta alltid hände vid de temperaturerna. Kommer att bli en kall kemivinter...

Jag vet inte om det berodde på kylan, men en tjej ramlade av sätet igår också. Bara så där. Bob asgarvade, och det gjorde vi andra också. Den stackars flickan skämdes en del...

Idag på kemin fick vi veta varför vårt hår inte upplöser sig i regn, och på biologin visade vår föreläsare oss bilder av en manliga och kvinnliga hjärnan. Inte helt vetenskapliga bilder, men mycket underhållande. Tyckte chokladdelen i kvinnohjärnan var lite väl stor, skulle ha omfördelat till mer skor istället!

Idag hade jag arkeologi också, och vi pratade om vikingarnas ankomst i Skottland idag, mycket intressant. Det viktigaste jag lärde mig var att de INTE hade horn på hjälmarna! Jag och Cal hade svårt att koncentrera oss, men lite gick in i alla fall. Det visade sig att vikingarna som kom till "Glasgow" satte upp sitt högkvarter med hövding och allt, precis här i Partick. Lustigt att vi nu "koloniserar" samma område...

Som avslutning på min skoltisdag gick jag till gymmet idag, packat med killar så klart, och nya maskiner hade de fått. Bara hävstänger etc. Det är träning i sig att lyfta bort alla vikter från maskiner efter de som varit där innan mig, men jag känner i alla fall snygg - jag är alltid smalast (för alla andra är så biffiga) och definitivt vigast! Satt en stund på roddmaskinen idag också, och det var jätteskoj! De har ett träningsspel som är skitkul: jag är en mellanfisk, och jag jagar små fiskar och får poäng när jag äter dem. Om jag är för seg blir jag uppäten av en större fisk, som jagar mig. Hilarious! Man glömmer att man tränar (och får en chock när man avslutar och känner efter i armarna...). Killen bredvid mig körde något hardcore atletprogram. Jag lekte fisk - hårdträning inför Beach... 2020?

Nu ska jag ersätta den förlorade gymenergin med middag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar