tisdag 29 november 2011

Dripp-dropp, dripp-dropp...

Har haft en riktigt pissig start på veckan, med ösregn och en massor att göra, med för lite tid... Min måndag var fullproppad från morgon till kväll; föreläsning, gym, yoga, jobb, möte, säng... Blev ännu jobbigare då vi insåg att vårt internet slutat funka, för att vi inte betalat räkningarna - som vi inte hade fått! Krångel krångel! Men det blev bättre, min telefon slutade att funka dock, som den gör ibland, och när den funkade igen var det slut på batteri. Så det blev en del trassel.

Men jobbet var helt okej, det var på Olles gamla jobb Pexel där man jobbar som marknadsundersökare. Jag jobbade med en undersökning där man ringde folk i Camden, London och frågade om de var nöjda med hantverkarna som jobbat med deras kök. Fick en del intervjuer, varav en med en gullig tant som trodde jag var skotte: "I'm Irish, you should here that, you are Scottish!" "I'm actually Swedish" looooong pause "Oooooh! You speak very well!" Charmigt!

Mötet jag var på var ett informationsmöte inför fredag då jag ska vara rådgivare och ta salivprov på en klinik för nya benmärgsdonatorer åt Anthony Nolan Trust, som är en välgörenhetsorganisation som matchar donatorer med patienter som desperat behöver en transplantation. Jag kan tyvärr inte skriva upp mig så jag inte är härifrån, men det var ett intressant möte, med mycket fika (alltid bra!) och jag träffade en trevlig cypriotisk tjej som pluggade Molecular Biology. Riktigt excited inför fredag i alla fall!

När jag kom hem var det i princip bums i säng, jag var så trött! Men så klart fick varken Olle eller jag sova ordentligt. Halv fem vaknade jag av att det droppade väldigt högt vid fönstret (vi har ju enkelglasfönster, så det droppar alltid högt, men inte så här). Det läcker in! Så det var bara att stiga upp och möblera om och pyssla med handdukar och burkar. KUL!

Jag vaknade sen klockan åtta, efter att ha snoozat mig igenom en timme, och nu sitter jag här och lyssnar till regnet i och utanför vårt sovrum. Blir en lika lång och jobbig dag idag, vi måste ringa vår landlord, jag har en del föreläsningar att kolla in, vi ska handla, jag ska jobba dubbla skift och förhoppningsvis hinna plugga lite. Och vädret är fortfarande skit. Lägger upp två glada bilder från i söndags för att väga upp denna misär...


Vår supergoda T-giving thaigryta, som funkar toppen på lunchmackan!


Söndagens study-motivator - marängsviss utan maräng, bästa sorten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar