fredag 25 november 2011

Thanksgiving!

Så igår var det amerikansk Thanksgiving, men vi körde på en multinationell variant; Megan från Alaska, Olle och jag från Sverige, Alan från Skottland och Carrie från Kina. Det var trevligt och extremt mättande, vi hade en hel del mat (7 kg kalkon, sötpotatis, två olika sorters stuffing, tranbärssås, green beans, dumplings, bread rolls, sallad, olika kryddsmör... Vi åt en hel del mat, men det blev en hel del mat över också! Och disk...



Jag fixade efterrätt också, och jag överdrev som vanligt, speciellt som alla blev mätta redan på maten, och förblev mätta resten av kvällen. Jag hade lekt ihop äppelkanelmuffins fyllda med vaniljsås med pajcrust på toppen, chokladbanankaka med chokladkräm och jag försökte mig på amerikansk pecannötspaj, som faktiskt blev riktigt bra (godkänd av Megan!).

Det fanns planer på att sticka iväg till Jellybaby på ABC efteråt (torsdagar är student night, allt är asbilligt och JB är väldigt populärt), men vi bestämde oss för att ta till sängen istället. Kanske om det hade hetat Jellybelly...

Appropå Jellybaby - vi försökte oss på att göra Skittlesvodka i regnbågens alla färger igår också, men det gick inget vidare. Smakade helt klart mindre vodka och mer gott, men fortfarande vidrigt. Man måste nog ha i en j-vla massa Skittles...


Kvällens bästa var ändå min otroligt gulliga Poo-lar bear, som bajsar Smarties och är allmänt söt:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar