tisdag 22 november 2011

Julkänslor alldeles för tidigt!

Igår hade jag en väldigt kort dag i skolan - 9-11, med biologiföreläsningen av en snubbe som såg ut som Baloo från Djungelboken, och sen kemiföreläsning om attraktion och repulsion. Efter det mötte Olle upp mig och vi gick ner på stan för att rädda Olles fötter från hans fina men odugliga skor, och Skottlands väder. Till slut hittade vi ett par som var okej, så då gick vi mest runt och mös. Jag försökte verkligen hålla emot, men det gick inget vidare... Alla fina julskyltningar och grejer! Det gick inte, julkänslan är nu här, och den är här för att stanna, även om det fortfarande bara är November.


Har ingenting med julskyltningen att göra, men jag tyckte den var söt!


Rester från helgen, på Sauchiehall St



XL semla, med chokladversionen och en M semla bredvid


Det hände inte oss något, män man vet aldrig...


Efter Buchanan kan man hoppa in i en snöglob och ta julkort 


XL ren


Riktig mysig, borderline Pippi-godisaffär

Droppen som fick min glöggbägare att rinna över (att bero på det, vi smakade brittisk glögg - blä!) var St Enochs julmarknad som bara var där helt plötsligt, när vi skulle ta tunnelbanan hem. Tusan! Vi gick runt lite bland alla indian- och sameaktiga stånd och kollade in maten som fanns. Vi var rätt hungriga vid det här laget. Och våra böner besvarades - med känguruburgare och enorma nygrillade bratwursts med surkål i bröd. Så himla gott, men sjukt knepigt att äta utan att rensa näsan med senap varje gång man tog en tugga. En tjej gick omkring med en testbricka från Caffe Nero också, så vi fick varm choklad och chokladcheesecake helt gratis! Detsamma för holländska små puffiga pannkakor täckta i florsocker. Mmmmm! Vi stötte på en husse med sin jättesöta hund igen, för tredje gången, och jag var otroligt nära att hundnappa den fluffiga saken, vi hade ju mötts tre gånger, det måste vara ett tecken!



Gratis efterrätt!



Tomten som hängde vid det tyska ölhuset


Helgrillad gris



Mätt!

Jag fick testa på att göra snö också - de hade ett litet bås med snöpulver, som man hällde vatten på och så blev det "snö". Jag fick testa att göra det i handen, och det kändes jätteläskigt! Men vi ska ju hem till Sverige, så artificiell snö behöver vi förhoppningsvis inte.

Vi sprang förbi Saltmarket och Glasgow Green också, som jag hört skulle vara jättefint, men det var en stor besvikelse, liksom People's Palace och Winter Gardens som vi skymtade lite av. Det enda intressanta vi hittade var ett bårhus mittemot, framför något sorts tingshus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar