måndag 21 november 2011

Vampyrer och dåliga förbindelser

Igår eftermiddag, i brist på annat att göra, sökte jag en del jobb. Mest servitrispositioner, men jag hittade en del andra roliga. Det är nästan lite synd att vi ska hem över jul, det fanns så lustiga temporära juljobb; tomte på olika varuhus, spådam, spöke i ett spökhus... Jag sökte den sista bara för skojs skull!

Till middag igår blev det rester: vi mixade ihop svampstuvningen till en trattissoppa som vi åt med vitlöksbröd, och jag fixade cheesecake till efterrätt.




Efter maten drog jag iväg till stan för att gå på bio med Marios, Twilight blev det. Det var inte min dag igår, det var krångel från första början - våra bokade biljetter var inte bokade, så vi fick stå i en lång kö och vänta på att få köpa nya. Men sen var det helt okej, Marios köpte en slushee som såg ut som en söndermixad kall smurf, men smakade gott. 30 min reklam som vanligt, och alldeles för högt ljud, man är tvungen att hålla för öronen för att undvika skador på trumhinnan... Marios fick syn på en snygging, som tyvärr var där med sin flickvän, så han fick hålla till godo med mig och Ana (läkarstudent från Grekland som också var med).

Efter bion skulle vi hem. Tyvärr hade tunnelbanan stängt, och bussarna slutat gå dit jag skulle. Så, det blev taxi. Tur att det är så billigt här! Taxichauffören var riktigt schysst, han slog inte på taxametern förrän han tagit mig ett varv runt St George Square. Han sa att alla förtjänade att se det, även om det låg åt fel riktning. De slog nämligen på julbelysningen där igår - gigantisk julgran, slädar med renar och tomtar, massa andra slingor och tomtar i glashus randomly utplacerade på torget, som igår även började spolas med is inför skridskobanan de har där varje år. Så fort det blir december ska jag dit och julmysa! De hade ett himla stort pariserjul också, inget London Eye kanske, men väl som de på Liseberg och Grönan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar