lördag 26 november 2011

Restaurangdebut

Igår var en lång, jobbig dag. Började med att jag kämpade mig till gymmet i stormen igår morse, och sen kämpade mig igenom en kemilabb. Efter det var det dags för arkeologitutorial. vi labbade på 1800-talskartor, rätt intressant faktiskt. Efter det traskade Olle och jag hem i blåsten, och jag hann äta lite middag och muntra upp mig själv med pecannötpaj innan det var dags att åka till Bridge Street och testjobba på Nur.



Det var väl meningen att jag bara skulle observera lite, och få in känslan, men jag kände mig så överflödig då, när restaurangen var full och allt, så jag hjälpte till. Det gick okej, men inte så bra som det borde gå för mig, jag vet att jag är bättre än så! Men det var en intressant upplevelse, jag fick göra arabiskt kaffe och hibiscuste, det har jag aldrig gjort förr!

Jag jobbade två och en halv timme till halv tio, och var hemma strax efter tio. Jag ska jobba igen på tisdag eftermiddag/kväll. När jag kom hem hade Olle pratat med Unen, så idag ska vi tydligen på utflykt till Edinburgh och Edinburgh Castle. Ska bli spännande, även om jag är väldigt trött. Tar emot att krypa ur den varma sängen och gå ut i den iskalla lägenheten... För att inte tala om att gå ut sen, vad det låter så är stormen tio gånger värre än den igår... Hoppas det inte regnar bara, för det är omöjligt att använda paraply i som blåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar