torsdag 3 november 2011

Födelsedag! Men inte min - än...

Idag fyller min Mami år! Stort grattis till henne, hoppas hon får en toppendag, fastän jag inte kan vara med. Jag hade också lite födelsedag idag - det kom paket till mig med posten! Så skönt att få "läsa" (titta och klippa i) svenska tidningar! Brittiska tidningar har alldeles för mycket text, och alldeles för lite bilder. Och alldeles för lite amerikanska kändisar, och alldeles för mycket Cheryl Cole! Olle blev jätteglad för sin kokbok med vildsvinsrecept, nu blir det till att springa till marknaden på lördag och inhandla kött! Och svamp fick vi till det också! Saknar trattisar, och Karl-Johan och vanliga kantareller. Här kan man i princip bara köpa champinjoner och portabello. Nog för att jag hatar att plocka svamp, men gott är det! Fick ett fint kort från pappas sida av släkten också, och igår fick jag en soppkokbok av min mor. Men bästa presenten låg i det stora paketet: en täckväst! Kommer bli toppen för mina arkeologiutflykter - varm, men inte för varm. Kanske inte så regntät, men man blir ju genomblöt ändå så...


Appropå värme så är det nästintill tropiskt här för att vara November, och det har inte regnat på flera dagar, och solen har varit en flitig besökare. Börjar bli lite rädd faktiskt, om det är så här bra för länge känns det som att en storm kommer att komma sen... Det verkar vara varmt i Sverige också, vad jag har hört. Skönt!

På biologin idag lärde vi oss att inte dricka havsvatten, eller vårt eget kiss. Även om vi är uttorkade. Fisk- och fågelblod är däremot okej. På arkeologin hade Frances, jag och Kelly roligt åt en kille som gjorde sitt livs misstag när vi skulle in i föreläsningssalen. Han stannade och höll upp dörren, och sa: "Ladies first". Artigt, men problemet är att vi är rätt många tjejer, och han fick stå där ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar