söndag 6 november 2011

Fest!

I sann födelsedagsanda blev det galej igår med några av mina vänner här hemma, och Olle så klart! Vi hade jättetrevligt, och alla tyckte så mycket om vår lägenhet, så vi blev så stolta! Och Marios tyckte jag var så fin när jag mötte honom på stationen (jag sprang dit på 5 min för att möta honom = stolt över det med!), så jag var så glad och nöjd. Men nöjdast blev jag när de berömde min bakning! Efter festen här drog jag, Olga och Olle till Oran Mor (utsedd till Skottlands bästa pub två år i rad) och satt och mös. De andra hade essäer som ska in på måndag, så de avvek, men vi klarade oss bra utan dem. Hela kvällen ackompanjerades av smällar från Guy Fawkes fyrverkerier - jag låtsades att alla granna färger på natthimlen var för mig!


Födelsedagsbarn och gamling - hela 21 år!


Snacks


Muffins med vit choklad, och kokosyoghurt + marshmallowtopping


Vit choklad + pepparmintmuffins


Sverigemuffins


Minimunkar med vit choklad-topping


Choklad- och pepparmintsnurror


Olle special: salta popcorn m smör!


IrnBru-bål

Idag har vi inte gjort mycket, jag har pluggat arkeologi större delen av dagen, och slösade bort det vackra vädret utanför fönstret, men det hjälps inte... Nu har vi ätit hemgjord pizza till middag, med salami, mozzarella och kronärtskockor, så nu är väl dagen över i princip. Skolan börjar igen i morgon, och det är alldeles för lång tid tills jag fyller år igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar