måndag 3 oktober 2011

Armar uppåt streck!

Idag fick jag äntligen sträcka på kroppen lite i konstiga positioner - det var yogatime på lunchen. Så skönt, och det gav mig lite tid att kika omkring i skolans idrottsbyggnad on Campus. De har 6 våningar med olika salar för pass och en del olika gym, samt massa omklädningsrum, ätyta och på bottenvåningen stor simbassäng med bastu, ångbastu och en massa annat! Är man student får man tillgång till allt detta för 500:- om året. Det ni!

Hade mitt första pass Employment Training idag, ganska intressant. Vår lärare är en tjej som arbetar som researcher inom universitetets Arts department. Hon heter Markee Rambo-Hood. Spejsat namn! Både Ben och Jenny från min labbgrupp var där, och dessutom lärde jag känna en tysk tjej som hette Deirdre. Vi jobbade i par och gick igenom en del övningar för att identifiera våra tillgångar, vad vi behöver jobba mer på, vad vi vill få ut av ett jobb, en del tekniker för att uppnå mål och så vidare...

På kemin idag var det problem session, så vi fick frågor och fick jobba en del innan DJ presenterade svaren och förklarade varför det var som det var. Mycket lärorikt, och vilken lektion som helst med DJ är en fest!

På väg hem från skolan plockade vi upp våra nya barpallar från Argos. Så nu kan vi sitta och käka frukost på ett till ställe, toppen!

Väl hemma väntade ett vykort på mig - från min supersaknade Snud! Jag har undrat vad hon håller hus, och nu vet jag -  den jäkeln är i Spanien och har det gött på en båt! Vissa har tur...


Nu på kvällskvisten har vi käkat en av Olles improviserade grytor - dagens hade en mycket distinkt smak av dijonsenap. Mycket distinkt smak. Gott tyckte jag, men så är jag ju också ett senapsfan.

Efter maten skypade Olle med sina föräldrar medan jag pluggade, riktigt trevligt! De var väldigt impade av Skype-kvaliteten, och av hur söt Olle är. Gillade vår lägenhet också, jag agerade måttstock för att visa hur högt taket är. Det är ca 2 Sara till taket, så drygt 3 m.

Och mina plantor växer så det knakar i stenkåken! Har fått öppna takluckorna på växthuset nu så att de kan kika upp.


Och i brist på annat att rapportera idag så får ni en bild av klänningen jag bar på Fresher's Ball. Den fyndade jag för 200:- på en butik i stan, jättefin! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar