fredag 28 oktober 2011

Morgonstund har mask i mun?

I onsdags hade vi vår sista parasitföreläsning, tack och lov! Käre Mike Turner hade tagit med sig en stor burk, fylld med Ascarismaskar, som han visade upp. Jag trodde jag skulle kräkas! Och vidriga bilder var det också. Jag höll handen för ansiktet och kollade på vad Megan skrev för att undvika att titta på dem.

Efter den mysiga dagsstarten var det dags för biologilabb. Denna vecka fick vi dissekera fårhjärtan och lungar, väldigt intressant, men vissa var svåra att se saker på, då det var så mycket fett runt omkring. Lynda och Beth spenderade praktiskt taget 75% av lektionen på att skära bort fett. Scott svimmade inte, men han såg lite svag ut ibland.

Efter skolan svängde jag förbi stan för ett par ärenden. Och vädret bytte plötsligt från ganska fint till ösregn. Tur man alltid är beredd med paraflax!

Igår slapp jag både maskar och får, jag hade klassrepresentantsutbildning i ett par timmar istället. Kom hem tidigt och spenderade den extra tiden med att göra: absolut ingenting, riktigt skönt faktiskt. Efter middagen, som bestod av hembakad foccacia med soltorkade tomater och falafel med vitlöksyoghurt, så grävde jag och Olle ned oss i frågorna inför min kemilabb idag. Så kul kan man ha en torsdagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar