söndag 9 oktober 2011

Efter Largie Farm var det dags för Dunadd Fort. Nu började det bli blött...


Brunn


Del av fortets vägg


Utsikt från Lerberget... 



Plattan där gaeliska kungar kröntes

Efter Dunadd var alla vattentäta kläder, ovattentäta, och vi klev på bussen med fler blöta fläckar än torra på kroppen, och detta inkluderade underkläderna. Jag var bara glad att jag inte hade en vit tröja på mig... Många var leriga efter att ha ramlat på väg nedför eller uppför berget, men jag lyckades hålla mig på benen.   Eftersom vi redan var så blöta vi kunde bli tyckte Professor Driscoll att det inte gjorde något om vi åkte till ett till monument. Vi höll inte riktigt med, men det blev som det blev. Ut igen, och det verkade som om det omöjliga faktiskt inträffat - det regnade MER! Det fullkomligt öste ner, och vi sprang halkandes uppför en brant backe i tio min, tittade på grottmålningar och halkade sedan tillbaka i lervällingen till bussen. På vägen ner mötte jag några killar i militärkläder som kom från en annan buss. De skrattade och skakade på huvudet åt mig, jag såg förmodligen ganska ynklig ut, men jag var glad ändå, för jag var i alla fall på väg in, inte ut! Vår busschaffis (som man inte förstod för fem öre, han pratade VÄLDIGT bred skotska, möjligtvis till och med gaeliska) flinade när vi kom in och droppade från varje punkt på kroppen. Det blev en kall, blöt och otrevligt blöt-hund-luktande tripp hem. Olle mötte mig med ny jacka vid skolan, och vi traskade hem. Jag var helt slut! 


Karta över vår tripp

Idag har vi tagit sovmorgon och jag har moppat upp efter min nu halvtorkade jacka i köket. Det var stora pölar på golvet imorse! Dessutom har vi dekorerat lite...  


Hallen


Badrummet

Och mina växter frodas! Vet inte var jag ska göra av dem, de flyr växthuset... 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar