onsdag 5 oktober 2011

Ett land kommer lastat - med storm!

Idag blåser det fruktansvärt utanför fönstret, jag gruvar mig för att gå till skolan... Dock är det labb idag, så det ska bli kul, även om vi inte får skära i något än.

Igår var det kanelbullens dag, så jag, Olle och Migan (Alaska girl) bakade så det stod härliga till! Det blev vanliga kanelbullar, vanilj/kokosbullar och saffran/mandelmassebullar. Migan hade bara ätit kanelbullar förut, så hon tyckte att det var riktigt spännande! Hennes nya favorit blev saffranbullarna, och Olle, som är ett sånt kanelfan, var lite kluven över vilken bulle som tog förstaplatsen han med. Personligen tycker jag att vanilj/kokosbullarna vann med hästlängder. Lite problem hade vi dock. Vi kom på att vi inte hade någon kavel, så det måste vi springa och köpa. Och när vi handlade ingredienser fanns det bara kapslar av kardemumma, och inget pärlsocker. Men det gick bra ändå, och det var riktigt smaskigt och mysigt!




Mys!

Det blev grön ärtsoppa till middag innan bullkalaset, och vi undrade när vi började med soppan om vi skulle ta hela påsen eller inte. Olle frågar hur mycket det är i den: 


907 g. Väldigt udda siffra tyckte jag... 

Nu är det snart skoldags. Jag är beväpnad med en påse blandbullar, eftersom varken Island Girl eller Charlie såg ut som att de fattade någonting när jag berättade om dem igår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar