lördag 15 oktober 2011

Helg!

Idag är det lördag, och vi är i absolut mysmode! Amerikanska pannkakor i olika smaker till frulle - choklad och kokos, ingefära och kardemumma och vanilj. Och till det sirap, honung, ädelost och creme fraiche. Och te. Gott! Man måste fylla magen med mumma när man har varit ute till, ehum, halv ett kvällen innan!



Gamlingarna från Sverige gav upp efter två pubar, och gick hem. Det blev ingen dans, men vi fick åtminstone en Strawberry Dacquiri! Det var ju meningen att Alaska Girl skulle sluta upp och gå ut med oss, men hon blev fast på sin lägenhetsfest; hennes kinesiska sambo fyllde år, och det senaste jag hörde så var hon fast med 7 kineser och spelade ping pa wa - kinesiskt Sanning och Konsekvens. Låter farligt... Men Olle och jag klarade oss själva, och det var skönt att ha en ledig kväll och ha skoj efter en lång vecka i skolan.

Igår hade vi sista föreläsningen med Dr Gracie, jag kommer att sakna honom! Förhoppningsvis får jag ha honom igen nästa år, då jag ska läsa en fördjupningskurs i immunologi. Vi pratade om sjukdomar igår, bland annat cancer och HIV.

Kemilabben kändes mycket bättre igår, vi körde molkalkyleringar, och vi lyckades mycket bättre än förra veckan, och jag lyckades till och med lösa två uppgifter själv och förklara hur jag gjorde för Beth, Joanna och Island Girl - stolt! Efter kemin myste jag in mig i The Atrium för att få klart alla biologianteckningar, och nästan förlora högerhanden på kuppen. Jag funderar på om jag kan lära mig att skriva med vänster, så att jag inte förstör min högra hand för all framtid! Island Girl träffade sin mamma för en fika, och sen joinade hon mig och Nicola i Wolfson Medical Building, och hon var så ledsen stackaren! Jag förstår precis hur hon känner! När man går i skolan hela dagarna och har annat för sig så hinner man inte tänka på att ha hemlängtan. Men ibland kommer verkligheten ifatt en - idag skypade jag med min familj, och jag saknar dem så mycket! Försökte få kontakt med vovven, men det gick sådär...

Vi hade också arkeologi tutorial igår, innan skolveckan var slut. Vi fick planera våra egna utgrävningar, och det var riktigt kul, jag hoppas att någon arkeologistudent behöver hjälp med något projekt så att jag får leka lite! Universitetet har just nu ett stort projekt med utgrävningar av en stor åker med en massa bronsåldersmonument och annat skoj!

Igår fick jag också en tidig födelsedagspresent av Olle - en symaskin! Det hela började med att när vi kom hem, efter att Olle mött mig vid skolan (som han nästan alltid gör) så fick jag sitta och hålla för ögonen, och när jag öppnande dem såg jag:


Åååh..?

I väskan låg en muffinsform, en plåt och en köksvåg... Det var ju toppen, i alla fall! Men Olle lurades bara! För när jag kom in i köket fick jag reda på vad väskan var till för: en alldeles egen symaskin! Jag tror han vill ha upp våra gardiner eller nåt... Vi har ju så högt till tak här, så jag måste sy ihop två kortare gardiner för att få gardiner som räcker ner till golvet. Och det ska jag göra idag, hade jag tänkt! 


Men nu när jag har lyckats klara av mina studier av Cervus Elaphus inför nästa veckas gruppmöte, så ska jag lägga mig till rätta och kolla på svensk teve, innan jag syr lite. Vi kollar på Svenska Miljonärer, bara för att människorna är så otroligt lustiga, och, ni tror mig säkert inte, men för den svenska reklamen, som jag faktiskt saknar!

1 kommentar:

  1. Hej snygging!
    Är så sjukt avundsjuk på dig så de inte är sant. Låter verkligen som ett äventyr. Måste komma och hälsa på men som de ser ut nu åker jag till Usa i december. Men kanske kan komma till våren typ april eller maj. Jättelångt dit, hade velat åkt nu. Hoppas ni har de toppen i alla fall. Låter som det. Massor med pussar och kramar Sabina

    SvaraRadera