onsdag 29 februari 2012

Träningsvärk i solskenet


På väg hem i solskenet, på tunga ben som värker med varje steg... 

Igår var jag och klättrade igen, så nu är jag en riktig medlem! Klättrar gratis tills nästa onsdag, så Olle och jag tänkte åka i helgen, men hela min kropp säger: Tack, men nej tack... Mörbultad som få, med skrapsår på armbågarna sen vi bouldrade runt rummet igår, men jag hade jätteskoj! Vi fick träna fallträning igår igen, och den här gången var det mycket roligare. Jag och min partner Ewan (värsta apan på väggarna, orättvist!) klättrade på en overhang när vi skulle köra fallet, så då föll man ju verkligen bra! Kanske låter knepigt, jag som är höjdrädd och allt, men det var jättekul! Man blir ju fångad typ på en gång, men det där lilla ögonblicket när man bara faller är ganska härligt, vet inte hur jag ska beskriva det...

Men det känns mycket bättre än att ramla från en vertikal vägg, eller en vinklad. Då skrapar man sig bara. Vi var fyra igår, jag och Ewan från förra klassen, och så Alice och Lauren, som - believe it or not - pluggar Anatomi andra året på Glasgow Uni! Härligt! Och båda bor i Partick, så jag fick skjuts hem igår också, värsta flyt!

Idag har jag blivit av med biologipresentation av Hemoglobin, och det gick snabbt och smärtfritt. Nu är det bara ett arbete kvar i varje ämne innan exams. Och bara tre veckor till terminen är över! Och imorgon byter vi kemiföreläsare från Justin till Bob igen också, så skönt, för Justin är värdelös. Känns kanske lite hårt tycker ni, men jag lovar att de gånger han föreläser är halva klassen (ca 200 pers) hemma. Finns nog många som hellre skulle ha en labb på tre timmar istället för 1 timme föreläsning med den snubben, inklusive mig själv. Jag tycker lite synd om honom faktiskt...

Lunchade med Misbah i Hogwarts efter vår presentation, och sen hade jag arkeologi med Ryan från Texas, i en byggnad jag aldrig varit i förut, Adam Smith Building. Alltid härligt att upptäcka nya saker, eller..?

Jag önskar att jag gått på fredag med Jen som vanligt, Ryan var sådär... Men nu får jag gå hem direkt efter labben på fredag istället! Inte för att jag vet vad jag ska göra då, har ju inte direkt några studier att göra.

Nu sitter jag och väntar på att min Olle ska komma hem och då ska vi se på Melodifestivalen. Har äntligen fått tag på den fjärde deltävlingen, och Snuden har lovat att det blir pinsamt, så det är väl bara att hala fram skämskudden.


Belönar mig själv efter presentationen med favoritblommorna och små salta apor. Vad kan vara mer rätt? Bara Olle som saknas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar