onsdag 15 februari 2012

Mår hemskt!

Vaknade imorse och hade väldigt ont i halsen. Jag har fortfarande ont i halsen, fast jag har poppat alla möjliga piller, och jag har nu sjukt ont i huvudet också. Kunde ju inte stanna hemma idag eftersom jag hade labb. Och fy, det var inte kul att ha labb och må som jag mådde! Jag hade ont i huvudet och halsen redan innan jag klev in (och hemsk träningsvärk i armarna fortfarande), men efter tre timmar så mådde jag verkligen pyton, och huvudet kunde inte ens göra simpel multiplikation längre!

Vi kollade nämligen på genetiken hos fruktflugor idag, och för att kunna göra det måste man sova dom. Det gör man med eterångor, som i för stora doser inte är direkt bra för människor heller. Jag fick göra allt sövande (åtta omgånger flugor, ej att leka med!) eftersom Misbah och Iulia inte ville, och det visade sig att jag var rätt bra på det (= jag sövde flugorna, istället för många andra som dödade dem...). Och sen var det användning av dissektionsmikroskop som gällde. Och det är inte heller att leka med i längden... Och sen räkna och formulera hypoteser efter det. Säkert!

Kort sagt: jag har ätit lunch med Zoe nu, men mår fortfarande piss, men jag kan ju lika gärna stanna, bara en lektion kvar klockan tre. Zoe och jag lyckades ta oss igenom en del uppgifter på lunchen också, tack vare glukosruschen från lunchen. Men nu känner jag att det går neråt igen. Jag vill bara hem, men mest av allt vill jag nog ha starkare värktabletter! Eller kanske mer eter så att jag också får sova...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar